معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی:

پرداخت عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان آغاز شد

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۵:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۳۶۹
پرداخت عیدی مستمری بگیران و بازنشستگان آغاز شد
معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: با تأمین اعتبار پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران از امروز در شعب بانک رفاه در سراسر کشور آغاز شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، علیرضا رخشنده رو اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام در بانک‌ها بازنشستگان و مستمری‌بگیران سراسر کشور می‌توانند از امروز بر اساس حروف الفبا برای دریافت حقوق و عیدی خود به بانک مراجعه کنند.

وی در این رابطه افزود: مبلغ 2000 میلیارد تومان بابت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به بانک پرداخت شده است.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی فراهم شدن ذخیره ارزی قابل توجه این سازمان در سال جاری را اقدامی قابل توجه و ارزشمند دانست و گفت: ذخیره ارزی تأمین اجتماعی در حال حاضر معادل بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

رخشنده‌رو ذخیره ارزی تأمین اجتماعی را پشتوانه‌ای مهم برای این سازمان دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل تحریم‌ها وجود دارد انتقال این مبلغ به صورت تدریجی انجام می‌شود.

رخشنده‌رو پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز تصویربرداری طرف قرارداد تأمین اجتماعی را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: مبلغ 350 میلیارد تومان برای این منظور در هفته گذشته به استان‌ها اختصاص و پرداخت شده است که با این پرداخت، مطالبات این گروه از مجموعه‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی به طور کامل تسویه می‌شود و تأمین اجتماعی تا پایان سال جاری هیچگونه بدهی بابت اسنادی که رسیدگی شده به آن‌ها نخواهد داشت.

وی در رابطه با پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی از تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: با توجه به این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی بابت تحویل دارو، از این مراکز درمانی مطالبات زیادی دارد و میزان مطالبات و بدهی در یک تراز قرار دارند، براساس مذاکرات صورت گرفته با سرپرست محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کارگروهی در این رابطه تشکیل شده و در حال بررسی راهکاری برای تهاتر این مطالبات هستند که با تهاتر این دو موضوع طلب و بدهی تسویه می‌شود.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی برنامه‌های مناسب و اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این سازمان طی سال 91 را منجر به رفع مشکلات دانست و گفت: در نتیجه تدابیری که توسط مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی اتخاذ شد در ورود به سال 92 هیچگونه بدهی از سال قبل نداریم و این موفقیت نسبت به سنوات قبل بی نظیر است.

رخشنده‌رو در ادامه با اشاره به اختصاص مبلغ 2000 میلیارد تومان در رابطه با عیدی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی افزود: با تلاش مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی عیدی مستمری بگیران در زمان مقرر و بدون کمترین تاخیر تأمین و پرداخت شد و دریافت آن توسط مستمری بگیران طبق روال سابق برای جلوگیری از ازدحام در بانک‌ها براساس حروف الفبا انجام می‌شود.

نظر شما