استاد حوزه علمیه در گفت‌‌وگو با برنا:

فرهنگ ایثار و شهادت نظام را در برابر دشمنان بیمه کرد

۱۳۹۲/۰۱/۰۷ - ۱۷:۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۷۴۸
فرهنگ ایثار و شهادت نظام را در برابر دشمنان بیمه کرد
پروین چینی چیان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت کشور را در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.

پروین چینی چیان استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: یکی از موثر ترین عواملی که نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیمه می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
وی با اشاره به ضرورت انتقال پیام عدالت‌خواهی، ولایت‌مداری و استکبار ستیزی شهدا، خاطر نشان کرد: شیوه زندگی و منش شهیدان باید به الگوی جوانان تبدیل شود تا آن‌ با روش و اهداف شهدا در دفاع مقدس آشنا شوند.

وی افزود: همه باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند، چرا که شهدا دین بزرگی را بر گردن جامعه دارند.

چینی چیان با بیان این‌که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کارهای عمده نیاز داریم خاطر نشان کرد: بازگو کردن فرهنگ ایثار و شهادت، تعریف شهادت، تقدس داشتن ایثار و شهادت و شناخت ایثار و شهادت از کارهای عمده در این عرصه است.

 وی تصریح کرد: ارایه نمونه‌های بسیاری از ایثار و شهادت و مقاومت از دفاع مقدس و ایثارگری افرادی که در راه دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی از جان و مال خود گذشتند در اشاعه و ترویج این فرهنگ بسیار مهم و موثر است.

چینی چیان افزود: گذشتن از جان و مال نیاز به یک جهان بینی و اعتقاد، ایمان و باور قلبی دارد که رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس به این امر مهم دست یافتند و به باور حقیقی رسیدند.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل امروز و نسل‌های آینده ضرورت دارد، گفت: امروز بازگو کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط افرادی که از نزدیک در جبهه‌ها حضور داشتند و صحنه‌های مبارزه و رشادت‌ها و جانبازی‌های همرزمان خود را دیدند انجام شود تا اقدامی موثردر انتقال این فرهنگ و حفظ آن در تمام نسل‌ها و دوران محسوب شود.
 
چینی چیان ادامه دارد: در دوران دفاع مقدس فرماندهان و بزرگانی بودند که خود عملا وارد عرصه ایثار شدند و برای رسیدن به شهادت در راه دفاع از ارزش‌های دینی و انقلاب از دیگران پیشی گرفتند و این افراد الگویی جاودانه و بی‌نظیر برای دیگران شدند.
 
وی با تاکید بر گسترش و ترویج ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: آنچه که نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بیمه می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
وی با بیان این‌که دشمنان انقلاب از امکانات و تجهیزات بالایی برخوردارهستند، تاکید کرد: علیرغم وسایل مجهز و پیشرفته دشمنان، آنچه که امروز آن‌ها را ناامید می‌کند داشتن روحیه ایثار، مقاومت ، جان فشانی و از خودگذشتگی ملت ایران در تمام ادوار تاریخ این مرز و بوم است.
 
وی اظهار داشت: ترویج ایثار و شهادت به عنوان یکی از مولفه‌های مهم و موثر در جامعه است که آن را در مقابله با جنگ نرم، دشمنان انقلاب و نظام بیمه می‌کند.

 این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی و دوران دفاع مقدس و نیز بازگو کردن خاطرات دوران رشادت‌ها برای نسل‌های امروز و حتی آینده موجب ترویج این فرهنگ و آشنایی جوانان با اهداف شهدا می‌شوند و آن‌ها می‌فهمند که این انقلاب به آسانی به دستشان نرسیده و قدر آن را بیشتر بدانند.
 
وی گفت: بعد از اتمام جنگ دشمنان و عوامل آن‌ها که از تحمیل جنگ تحمیلی و تهاجم نظامی نسبت به کشورمان نتیجه نگرفتند، از طریق جنگ نرم، تهاجم و شبیخون فرهنگی در صدد نیل به اهداف پلید خودشان هستند که این آرزوی آن‌ها با داشتن روحیه ایثار و شهادت هرگز محقق نخواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه در پایان با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران بر پایه ایمان، ایثار و شهادت شکل گرفته اظهار داشت: بازگو کردن نام و یاد شهدا، جامعه را از گزندها و آسیب‌ها محفوظ نگه داشته و در انتقال این فرهنگ بسیار مهم و موثر است.

نظر شما