رئیس ستاد بازسازی عتبات در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

نگهداری ضریح قدیمی امام‌حسین(ع) در موزه حرم حسینی

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۲:۲۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۲۳۳
نگهداری ضریح قدیمی امام‌حسین(ع) در موزه حرم حسینی
پلارک گفت: تولیت حرم حسینی هنوز تصمیمی درمورد ضریح قدیم امام‌حسین(ع) نگرفته است و ضریح قدیمی ایشان در موزه حسینی نگهداری می‌شود.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: ضریح قدیم امام‌حسین(ع) به موزه حرم حسینی منتقل و در آنجا نگهداری می‌شود و درحقیقت، تصمیم‌گیرنده درمورد نحوه استفاده از آن، تولیت حرم امام‌حسین(ع) است و ایشان فعلاً صلاح دانسته‌اند که این اثر متبرک و ارزشمند در موزه نگهداری شود.

پلارک گفت: البته ما بسیار علاقه‌مندیم که با توجه به عشق ملت مسلمان و خداجو و محب اهل‌بیت در میهن اسلامی، روزی بتوانیم حتی قطعاتی از ضریح قدیم را به ایران آوریم و در موزه امام‌رضا(ع) در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم. اما آنچه که در حال حاضر قطعی است- همچنان که گفته شد- این است که این قطعات در موزه حرم سیدالشهدا نگهداری می‌شود و برنامه‌ای برای انتقال آن به ایران اعلام نشده است.

طلاکاری گنبد امامین عسکریین به اتمام رسیده است
پلارک در رابطه با اتمام طلاکاری گنبد امامین عسکریین گفت: بحمدلله، طلاکاری این گنبد که بزرگ‌ترین گنبد خشتی جهان است، تمام شده و ما به‌دنبال فرصتی هستیم تا تاریخ رونمایی از این گنبد را به اطلاع عموم برسانیم.

وی درمورد ضریح حضرت مسلم نیز عنوان کرد: بنا داریم ان‌شاءالله ضریح سفیر دولت عشق، حضرت مسلم، را همزمان با میلاد حضرت علی(ع) رونمایی کنیم که اخبار تکمیلی آن را به سمع علاقه‌مندان خواهم رساند.
 
حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، در پایان با ابراز رضایت از پیشرفت کار ساخت و شبستان حضرت زهرا (س)، گفت: قرار شده در یک زمان‌بندی دوساله این پروژه‌ها تکمیل و دو سال دیگر را برای انجام امور هنری و تجلی هنر اسلامی – ایرانی در اختیار هنرمندان قرار دهیم تا تمامی امور مربوطه، شامل کاشی‌کاری، آیینه‌کاری، سنگ‌کاری و غیره، را به انجام برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز