نماینده مركز پزشكی حج عنوان کرد

ابتلای زائران ایرانی به ویروس «كورونا» در عربستان صفر است

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۵:۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۸۲۶
ابتلای زائران ایرانی به ویروس «كورونا» در عربستان صفر است
در مدینه منوره اعلام كرد: تاكنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان زائران ایرانی مشاهده نشده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج در مدینه منوره، اعلام رسمی معاون وزیر بهداشت عربستان مبنی بر جان باختن ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس «كورونا» در شرق عربستان و همچنین اقدامات سازمان بهداشت جهانی در راستای جستجوی عمیق در خصوص شیوع این ویروس، نگرانی‌هایی در میان زائران یا افرادی در داخل كشور كه دسترسی به این اخبار داشتند ایجاد كرده است.

از این رو محمدعلی جباری، نماینده مركز پزشكی حج در مدینه منوره اطمینان داد كه تا كنون هیچ گونه علائمی از این ویروس در میان زائران ایرانی در مدینه منوره دیده نشده است.

وی گفت: درگیری زائران ایرانی در مدینه منوره با ویروس «كورونا» تا كنون صفر درصد است یعنی تاكنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در میان زائران ایرانی مشاهده نكرده‌ایم.

نماینده مركز پزشكی حج خاطرنشان كرد كه «منطقه‌ای كه ابتلای چند فرد به ویروس كورونا مشاهده شده خیلی دورتر از مدینه و مكه است.»

ویروس كورونا كه ممكن است سبب سرفه و افزایش تب و التهاب ریوی شد، سال گذشته در عربستان ظاهر شد و ۳۳ نفر مبتلا به این ویروس شناسایی شدند كه ۱۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

بر اساس بیانیه‌های سازمان بهداشت جهانی، آمار مبتلایان به ویروس كورونا در عربستان از بین ۴۴ مبتلا و ۲۲ متوفی به خاطر این ویروس در جهان اعلام شده است. ویروس جدید همچنین در اردن، قطر، تونس، امارات و حتی تا فرانسه، انگلیس و آلمان هم مشاهده شده است.

نظر شما