رییس سازمان بهزیستی کشور:

مستمری معلولان کشور به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۸۴۱
مستمری معلولان کشور به ۸۰ هزار تومان افزایش یافت
رییس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 20 درصدی مستمری معلولان خبر داد و گفت: با این افزایش مستمری معلولان از 60 هزار تومان به 80 هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا همایون هاشمی رییس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه جشنواره «جوان برتر با توانایی خاص» در جمع خبرنگاران گفت: امسال مستمری حقوق معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی 20 درصد افزایش داشته است؛ که با این افزایش مستمری معلولان از 60 هزار تومان به 80 هزار تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم مسئله مسکن و حمایت‌های اجتماعی دیگر را نیز افزایش دهیم.


وی با اشاره به این مطلب که سه میلیون و 200 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، افزود: معلولی وجود دارد که دولت برای کاشت حلزون آن 10 میلیون تومان هزینه می‌کند یا معلولی دیگر برای رفع معایب جسمانی خود از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرد؛ اما در مجموع سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را جهت تقویت توانمندسازی‌ این معلولان انجام می‌دهد.


رییس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه علاوه بر جایزه جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) به نفر اول تا سوم مبلغ یک تا 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی اهدا می‌شود، افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی، بحث حمایت از این جوانان است. همچنین امسال نیز علاوه بر جایزه سفر مکه مکرمه که ویژه جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) در نظر گرفته شده است، سازمان بهزیستی به نفر اول مبلغ 2 میلیون تومان، نفر دوم 1.5 میلیون تومان و به نفر سوم نیز مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌کند.

نظر شما