مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

وجود ۸ هزار زندانی جرائم غیرعمد/نیاز ۴.۵ میلیاردی برای آزادی زندانیان

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۴:۵۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۴۷۶
شمار زندانیان جرائم غیر عمد که به خاطر عجز از پرداخت در زندان‌ها به سر می‌برند را 8 هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سید اسدالله جولایی در همایش مدیران عامل ستادهای دیه 12 استان کشور که به میزبانی خراسان شمالی در حال برگزاری است، با بیان اینکه این زندانیان به خاطر تصادفات، محکومیت‌های مالی غیر کلاهبرداری و همچنین مهریه زندانی هستند، گفت: برای آزادی این افراد 4 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه امسال 200 جشن گلریزان در سطح استان‌های کشور برگزار شده است، گفت: در این جشن‌ها 24 میلیارد تومان کمک و تعهدات نیکوکاران را داشتیم.

جولایی تعداد ستادهای دیه در استان‌ها را 31 استان عنوان کرد و افزود: تاکنون با حمایت این ستادها افزون بر 75 هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌ها آزاد شده‌اند.

مدیر عامل ستاد دیه کشور در ادامه با اشاره به این‌که اصلاح بیمه شخص ثالث اثرات بسیار خوبی را داشته است، گفت: با اصلاح این قانون شاهد کاهش زندانیان تصادفات بوده‌ایم.

وی افزود: در گذشته تعداد ورودی‌ها به زندان‌ها به خاطر ناقص بودن بیمه شخص ثالث و عجز از پرداخت دیه 80 نفر بود که این تعداد از 20 شهریور 87 به روزانه دو نفر کاهش یافته است.

جولایی با بیان اینکه برای اجرای طرح بیمه شخص ثالث 1.5 سال به عنوان آزمایشی مهلت داده شده است، گفت: امیدواریم با این تلاش انجام شده و اثرات مثبت این طرح این قانون به صورت دائمی تبدیل شود.

جولایی همچنین فرهنگ‌سازی برای کاهش ورودی زندانیان جرائم غیرعمد را از سوی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما ضروری خواند.

وی افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد را زندانیان تصادف تشکیل می‌دهد، که لازم است تا فرهنگ سازی لازم به منظور جلوگیری از ورود افراد به خاطر عجز از پرداخت دیه به زندان‌ها انجام شود.

به گفته مدیر عامل ستاد دیه کشور، تاکنون این موضوع در شورای فرهنگ عمومی که دارای 28 عضو از نهادهای موثر فرهنگی بوده مطرح تا در حوزه فرهنگ سازی و ارتقای سطح آموزش‌ها و ارائه توصیه‌های لازم به افراد برای توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، داشتن گواهینامه و همچنین بیمه وسیله جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: تصادفات هزینه‌های زیادی برای جامعه داشته از این رو یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش ورودی زندانیان جرائم غیر عمد به زندان‌ها آموزش و فرهنگ سازی است.

جولایی همچنین از انتشار 4 جلد کتاب با عنوان هشدارهایی درباره چک، تصادفات، نفقه و مهریه هم خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به گروه‌های مختلف مردمی ارائه شده است.

همایش مدیران عامل ستادهاای دیه 12 استان کشور به مدت 2 روز به میزبانی خراسان شمالی در حال برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز