رئیس ستاد حمل‌ونقل کشور در واکنش به اظهارات معاون شهرداری؛

هیچ اصرای به تاکسی تیبا نداریم/ارزان‌ترین تاکسی وارداتی ۵۰ میلیون تومان است

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۱۵:۰۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۸۶۰۶
هیچ اصرای به تاکسی تیبا نداریم/ارزان‌ترین تاکسی وارداتی ۵۰ میلیون تومان است
شفیعی گفت: ارزانترین تاکسی وارداتی رقمی حدود 50 میلیون تومان است که البته این رقم برای راننده حتی با درنظر گرفتن تسهیلات 30 میلیون تومانی سنگین است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، هفته گذشته خبری مبنی بر ورود 20 هزار خودرو تیبا برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی منتشر شد، روز بعد تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفت و گویی در واکنش به این خبر گفت: خوروی تیبا بدون تایید ما تاکسی نمی‌شود. مسئولان به یاد داشته باشند که برای جایگزینی خودروهای فرسوده خودرویی که بالاترین امتیاز فنی را کسب کند، در نظر گرفته شود. 

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بر این باور است اگر در داخل کشور به نتیجه‌ای نرسیدیم، به واردات خودرو برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده روی خواهیم آورد.

سید مجتبی شفیعی رئیس ستاد حمل‌ونقل و مدیریت سوخت کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا در پاسخ به اظهارات معاون حمل و نقل ترافیک مبنی بر اینکه در صورتیکه خودروی تیبا به تایید ما نرسد مجبور هستیم از خودروهای وارداتی برای جایگزین کردن تاکسی‌های فرسوده استفاده کنیم، گفت: ما به خودروی تیبا هیچ تعصب و نگاه خاصی نداریم و هدف اصلی ما نوسازی ناوگان تاکسیرانی و خروج خودروهای فرسوده است. ما از هر خودرویی که قابل تامین باشد؛ چه از محل تولید داخل و چه از محل واردات استقبال می‌کنیم. 

قیمت خودروهای وارداتی هیچ توجیه اقتصادی ندارد

شفیعی با اشاره به این مطلب که ما هم به دنبال این هستیم که خودروی با کیفیت بالاتر وارد ناوگان شود اما این اتفاق تا به حال رخ نداده است، گفت: عملاً قیمت خودروهای وارداتی در حدی است هیچ توجیه اقتصادی برای رانندگان ندارد در ثانی رانندگان با وضعیت کرایه های فعلی استقبال نمی‌کنند. از طرفی اگر بخواهیم قیمت کرایه ها را افزایش دهیم تبعات اقتصادی بدی را برای جامعه به همراه خواهیم داشت.

شهرداری پیشنهاد بدهد؛ ما استقبال می‌کنیم

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور با بیان این مطلب که خودروی تیبا در حال حاضر تایید شده است، گفت: اگر شهرداری تهران یا هر مجموعه ای خودروی دیگر را پیشنهاد دهند ما مشکلی نداریم چرا که هدف ما نوسازی ناوگان است. کیفیت خودروهای ناوگان تاکسیرانی به حدی پایین است که باز هم خودرویی مانند تیبا از شرایط بهتری برخوردار است.

استقبال رانندگان از خودروی تیبا

وی ادامه داد: رانندگان طی دو سه هفته اخیر استقبال زیادی از خودروی تیبا داشتند و تا جایی که بنده اطلاع دارم آخرین آمار ثبت نام برای خودروی تیبا بیش از 3 هزار بوده است. پیش بینی ما این است که تا یک ماه آینده با افزایش ثبت نام ها سقف 20 هزار خودروی تیبا را پر خواهند کرد.

به خودروهای وارداتی تسهیلات بانکی تعلق نمی‌گیرد

رئیس ستاد حمل و نقل سوخت کشور در ادامه تصریح کرد: خودروهای وارداتی براساس دستور العمل بانک مرکزی مشمول دریافت تسهیلات بانکی نمی شود، مگر آنکه از محل منابع داخلی شهرداری تسهیلاتی در نظر گرفته شود. چرا که عملاً تسهیلات دولتی به خودروهای وارداتی تعلق نمی گیرد.

ارزانترین خودروی وارداتی؛ 50 میلیون تومان

شفیعی در ادامه خاطر نشان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته ما ضعیف ترین و ارزان‌ترین خودروی وارداتی برای تاکسی رقمی حدود 50 میلیون تومان است که البته این رقم برای راننده حتی با درنظر گرفتن تسهیلات 30 میلیون تومانی سنگین است. چرا که اقساط و مابه التفاوتی که باید پرداخت کنند از نظر اقتصادی به صرفه نیست. با توجه به اینکه خودروی تیبا نسبت به خودروهایی که از نظر فنی مورد تایید هستند، در سطح پایینی قرار دارد اما باز هم بهتر از خودروی فرسوده عمل خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز