رئیس کمیسیون فرهنگی شورایعالی استان ها در گفت‌وگو با برنا

لایحه شهر دوستدار کودک این هفته به دولت ارائه می‌شود

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۳:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۳
لایحه شهر دوستدار کودک این هفته به دولت ارائه می‌شود
لایحه شهر دوستدار کودک که پیش از این در شورایعالی استان‌ها به تصویب رسیده بود این هفته از سوی مهدی چمران رئیس این شورا به هیات دولت ارائه می‌شود.

نرگس کمالی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورایعالی استان ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا ضمن بیان این مطلب گفت: این لایحه این هفته به کمیسیون فرهنگی دولت مطرح می شود و پس از بررسی و تصویب، دولت آن را به تمام شهرداری های کشور برای اجرا ابلاغ کند.

وی در توضیحات بیشتر درباره این لایحه افزود: در این لایحه به اصلاح فضاهای مناسب شهری برای کودکان توجه شده است و همچنین از این به بعد ساخت و سازهای صورت گرفته مناسب با فضاهای کودکان در شهر و همچنین در خانه باشد.

کمالی با بیان اینکه کودکان از جمله اقشاری هستند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند، تصریح کرد: هم اکنون دنیا به سمت حمایت از کودک می رود و مشاهده می کنید که نهادهایی همچون یونیسف در جهت احقاق حقوق کودکان تلاش می کنند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی شورایعالی استان ها اما متاسفانه در ایران کودکان از کوچکترین حقشان یعنی همان فضاهای مناسب برای زندگی محروم هستند.

وی ادامه داد: این لایحه شهرداری ها را ملزم می کند که در ساخت و سازهای شهری توجه ویژه ای به کودکان داشته باشند و حتی اگر پارکی ساخته می شود بخشی از آن متناسب برای کودکان باشد.

کمالی تصریح کرد: همچنین در این لایحه تاکید ویژه ای به ترافیک شهری برای کودکان، فضاهای مناسب منازل، فضاهای آموزشی مناسب برای کودکان و بسیاری موارد دیگر شده است.




نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز