نظامنامه جامع پایش محیط زیست کشور تدوین می‌شود

۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۵:۲۴:۴۳
کد خبر: ۱۶۲۶۳۷
نظامنامه جامع پایش محیط زیست کشور تدوین می‌شود
مدیرکل دفترپایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین نظامنامه جامع پایش محیط زیست در کشور خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شینا انصاری با اشاره به آنکه مدیریت، پایش و کنترل آلاینده های زیست محیطی از راهبردهای کلان زیست محیطی است تصریح کرد: تعیین اهداف کلان پایش آلودگی های محیط زیست بر اساس قوانین برنامه ای کشور و سایر قوانین موضوعه، ترسیم اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با اولویت بندی و به تفکیک بخش های مختلف منابع تحت پایش و پیش بینی و تهیه برنامه عملیاتی از اهداف تدوین نظامنامه جامع پایش محیط زیست است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر گفت؛ شناخت وضع موجود در زمینه پایش های زیست محیطی همراه با شناسایی چالش ها و کمبودها و استفاده از ظرفیت ها بخصوص توانمندی های پایش های سازمانی و فراسازمانی از موارد مهم در تهیه نظامنامه جامع پایش هست.

وی اظهار داشت: ایجاد سیستمهای اطلاعاتی پایش آلودگی، خود اظهاری در پایش آلودگی، ایجاد سیستمهای پایش لحظه ای و پایش آلودگیها درخارج از خوداظهاری می تواند ضمن جلوگیری از پراکندگی پایش ها و موازی کاری ها موجب ایجاد تجمیع، پردازش و تحلیل سریع تر داده ها و اطلاع رسانی و اقدام موثرتر در مواجهه و کنترل آلودگی ها شود.

انصاری با اشاره به فعالیت 385 آزمایشگاه معتمد محیط زیست در سطح کشور در خصوص تغییرات اعمال شده در شیوه نامه آزمایشگاههای معتمد افزود: در جهت افزایش نظارت بر عملکرد آزمایشگاههای معتمد تغییراتی در شیوه نامه انضباطی آزمایشگاههای معتمد و نحوه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته که از طریق پورتال معاونت انسانی و دفتر پایش اطلاع رسانی خواهد شد.

وی کاهش مدت زمان اعتبار گواهینامه ها به دو سال، افزایش حداقل زمان تعلیق برای آزمایشگاهای متخلف به 6 ماه و حداقل مدت زمان ابطال گواهینامه به دو سال را از تغییرات اعمال شده در بازنگری شیوه نامه برشمرد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر با توجه به به روز نبودن تعرفه خدمات آزمایشگاهی از سال 1384 تاکنون خاطرنشان نمود که این موضوع طی جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و به زودی پیش نویس نهایی شده از سوی معاونت انسانی به مراجع ذیربط برای تصویب ارسال می شود.

نظر شما