مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان:

جوانی آخرین مرحله تحول شناختی است

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۸:۴۰:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۱۵۴
جوانی آخرین مرحله تحول شناختی است
مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان گفت: نوجوانی و جوانی آخرین مرحله ی تحول شناختی و گذر از مرحله پیرو و با دیگران بودن به دوره ی مستقل بودن است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، حسین معتمدنیا با بیان این مطلب افزود: در این مرحله والدین دیگر نمی توانند به جوان کمک چندانی کنند، زیرا وی الگوهای خود را در جای دیگری جستجو می کند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله استقلال طلبی، امکان بروز آسیب های اجتماعی در جوانان بسیار زیاد است، اظهار داشت: پیدایش آسیب های اجتماعی به ویژه در میان نوجوانان و جوانان عوامل متعددی دارد. از عوامل بسیار مهم در این زمینه باید به عوامل معطوف به شخصیت، عوامل فردی و عوامل اجتماعی اشاره کرد.

معتمدنیا که در جمع کارشناسان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان سخن می گفت، افزود: عوامل اجتماعی به نوبه ی خود شاخه های متعددی از قبیل عدم پایبندی خانواده به آموزه های دینی، آشفتگی کانون خانواده که در نهایت به طلاق می انجامد، طرد اجتماعی، نوع شغل، بیکاری، فقر، دوستان ناباب، محیط، فقر فرهنگی و تربیت نادرست و رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی را در خود مستتر دارند.

وی با تاکید به عوامل پیدایش و زمینه ساز موثر در انحرافات اجتماعی و رفتارهای نابهنجار آسیب زا، عوامل فردی، درونی، محیطی و اجتماعی را در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: از عوامل مرتفع نمودن معضلات و آسیب های اجتماعی در نسل جوان و آسیب پذیر می توان به اقدامات پیشگیرانه، راهکارهای شناسایی مشکلات جوانان، وظایف خانواده و سایر نهادهای مسئول اشاره کرد.

شایان ذکر است دوره آموزشی بررسی آسیب های اجتماعی با هدف ارتقای سطح آگاهی کارشناسان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، در ساختمان شماره 2 این وزارتخانه، توسط مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان تدریس شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز