مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت:

اعزام‌های عمره از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۲:۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۷۱۵۹۲
اعزام‌های عمره از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت
سرخوش با اشاره به صدور ۳۴۲ هزار روادید عمره برای زائران ایرانی، از اعزام بیش از ۳۰۰ هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، حسن سرخوش گفت: از ابتدای عملیات عمره ۳۰۰هزار و ۳۰ نفر از زائران ایرانی در قالب ۹۵۱ پزواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

وی افزود: ۸۱ هزار و ۹۸۲ نفر از عمره گزاران ایرانی با ۲۵۰ پرواز شركت هواپیمایی ایران ایر، ۷۳ هزار و ۷۳۹ نفر از زائران ایرانی با ۲۳۷ پرواز شركت هواپیمایی ماهان و ۱۴۲ هزار و ۳۰۹ عمره گزار ایرانی با ۴۶۴ پرواز شركت هواپیمایی سعودی به عمره مفرده مشرف شده‌اند.

مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: تا این لحظه ۴۴۴ هزار و ۶۲۲ گذرنامه برای صدور روادید به كنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد تحویل شده و ۳۹۶ هزار و ۷۸۰ مجوز الكترونیك از عربستان دریافت و ۳۴۲ هزار و ۱۵۱ فقره روادید عمره مفرده برای زائران ایرانی صادر شده است.

سرخوش با اشاره به اینكه روزانه ۱۴ پرواز عمره از ایستگاه‌های پروازی كشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد، اضافه كرد: عملیات اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی روان است و بیش از ۲۵۴ هزار زائر ایرانی پس از انجام مناسك عمره مفرده به كشور باز گشته‌اند.

وی در پایان با بیان اینكه بیش از ۹۵ درصد ظرفیت كاروان‌های حج ۹۳ تكمیل شده، گفت: پیش بینی می‌شود ظرفیت باقیمانده در كاروان‌های حج تا بیستم اسفندماه تكمیل گردد.

روزانه ۸۶ هزار غذا در آشپزخانه‌های مركزی مدینه منوره و مكه مكرمه برای زائران ایرانی تهیه و توزیع می‌گردد و از ابتدای عملیات عمره ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار غذا برای عمره گزاران ایرانی در آشپزخانه‌های متمركز مدینه و مكه طبخ شده است.

از ابتدای عملیات عمره ۳۳۷ نفر از عمره گزاران ایرانی در مراكز درمانی مركز پزشكی حج و زیارت بستری شده‌اند و از ابتدای عملیات تا كنون ۳۱ نفر از عمره گزاران ایرانی در سرزمین وحی فوت كرده‌اند.

زائران ایرانی در ۳۱ هتل مكه مكرمه و ۴۵ هتل مدینه منوره اسكان داده می‌شوند و ۱۱ خط اتوبوس درونشهری با ۱۰۲ دستگاه اتوبوس در مكه و ۲ خط اتوبوس درونشهری با هفت دستگاه اتوبوس در مدینه منوره به عمره گزاران ایرانی خدمات رسانی می‌كنند.

در حال حاضر حدود ۲۲ هزار زائر ایرانی در مكه مكرمه و ۲۴ هزار عمره گزار ایرانی در مدینه منوره حضور دارند.

عملیات عمره ۹۳-۹۲ از ۲۶ آذرماه سالجاری آغاز شده و تا پنجم تیرماه ۹۳ ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز