مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد

‌راه اندازی کمیته‌های ویژه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر در ۴ استان مرزی

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۷۱۶۷۶
‌راه اندازی کمیته‌های ویژه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر در ۴ استان مرزی
اکبر شاهی از راه‌اندازی کمیته‌های ویژه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر در 4 استان مرزی کشور را از برنامه‌های مهم در سال آتی خواند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علیرضا اکبرشاهی در مراسم پنجمین دوره کارگاه آموزشی باقرالعلوم ویژه ارتقای آموزشی کارشناسان حوزه مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر که به مدت سه روز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، گفت: توجه و دغدغه مقام معظم رهبری در عرصه مبارزه در سیاستهای کلان ابلاغی به سران قوای سه گانه حایز اهمیت است که همه دستگاه‌های مسئول و دست اندرکاران حوزه مقابله با مواد مخدر باید در این امر بسیج شوند.

وی اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات به حق مردمی در مبارزه قاطع و مؤثر با توزیع‌کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی شهرها از معتادان ولگرد و متجاهر بسیار مهم و از برنامه‌های اولویت دار حوزه مقابله با عرضه ستاد است.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: تلاش‌هایی که از قبل در جهت جلوگیری از عمیق شدن نفوذ باندها به داخل و سوق دادن مقابله با قاچاقچیان به حوزه مرز و جدار مرز صورت گرفته همگی خوب و نتیجه‌بخش بوده است، به طوری که اکنون بالغ بر 80 درصد کشفیات ما در استان‌های مرزی و حاشیه مرز صورت می‌گیرد.

اکبرشاهی از فعال شدن کمیته ویژه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر در چهار استان مهم مرزی شرق و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، تشدید ضربه‌زنی به شبکه‌ها و باندهای قاچاق مواد مخدر و روانگردان است.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد داریم مرحله کشف پایان کار نیست بلکه آغاز آن است، خواهان تلاش و جدیت شوراهای هماهنگی در کشف زوایای پنهان پرونده‌های مواد مخدری و ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان از طریق شناسایی و مصادره اموال و دارایی‌های آنان شد.

اکبرشاهی در ادامه، برگزاری این دوره آموزشی و دستاوردهای مثبت حاصل از دوره‌های گذشته و استمرار آن در سنوات آتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال آتی نشست‌ هم‌اندیشی استان‌های همجوار در 5 منطقه از کشور برگزار خواهد شد، که از شرکت‌کنندگان می‌خواهیم نسبت به تهیه و تدوین اطلس‌های استانی در موضوعات مختلف مقابله‌ای اقدام کنند.

وی گفت: همچنین دبیرخانه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها در جهت افزایش تبادل اطلاعات فی‌مابین دستگاه‌های مقابله‌ای و استان‌های هر منطقه تلاش کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با اهتمام مجموعه شوراهای هماهنگی و دستگاه‌های عضو شاهد افزایش توفیقات حوزه مقابله ستاد در پاسخگویی به مطالبات به حق مردم شریف کشورمان از طریق تشدید ضربات وارده بر پیکره شبکه‌ها و باندهای قاچاق و برخورد مؤثر با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد و در نتیجه دستیابی به جامعه‌ای ایمن‌تر و سالم‌تر باشیم.

نظر شما