گلزاری:

آسیب‌های اجتماعی، کشور را در سال‌های آینده با بحران جدی رو به رو می‌کند

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۹:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۷۱۸۴۲
آسیب‌های اجتماعی، کشور را در سال‌های آینده با بحران جدی رو به رو می‌کند
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه طلاق، اعتیاد و خشونت و پرخاشگری سه آسیب جدی کشور هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه طلاق، اعتیاد و خشونت و پرخاشگری سه آسیب جدی کشور هستند، گفت: بحث‌های آسیب اجتماعی در کشور ما بسیار نگران کننده هستند، به طوری که زندگی بیش از سی و پنج تا چهل درصد از ازدواج‌ها در تهران به طلاق می‌انجامد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، دکتر محمود گلزاری امروز چهارشنبه در کنگره ملی روانشناسی اجتماعی افزود: نگاه به حوزه مشاوره و روانشناسی باید تبدیل به نگاه اول مسوولان شود؛ چرا که در دنیا با توجه به رشته روانشناسی اجتماعی توانسته‌اند پیشرفت‌های چشمگیری به خصوص در بخش صنعت داشته باشند.

گلزاری اعتیاد را ام الفساد آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: بیشترین زندانیان کشور به دلیل اعتیاد در زندان هستند و متاسفانه پایین آمدن سن اعتیاد و وضعیت اعتیاد بین دانشجویان مساله بسیار جدی است.

وی معتقد است اگر بخواهیم ورزش کشور را نجات بدهیم باید نگاه روانشناسانه داشته باشیم.

این مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان با مقایسه وضعیت طلاق در کشور ما با کشورهای اروپایی و آمریکایی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی بعد از طلاق در کشور ما به حدی زیاد است که این موضوعی نگران کننده است. از سویی دیگر پنجاه درصد طلاق‌ها و سی و پنج درصد قتل‌ها در کشور به اعتیاد برمی گردد.

این استاد دانشگاه درمورد خشونت در کشور گفت: آمار زندانیانی که در کشور به خاطر خشونت و پرخاشگری در زندان به سر می برند بعد از اعتیاد بالاترین آمار است.


آسیب‌های اجتماعی، کشور را در سال‌های آینده با بحران جدی رو به رو می‌کند
گلزاری آسیب‌های دنیای مجازی، فرار و خودکشی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی کشور خواند و افزود: وضعیت نابسامانی به دلیل افزایش آسیب‌ها در کشور داریم که این موضوع می‌تواند ما را در سال‌های آینده با بحران جدی رو به رو کند.

به گفته وی در حوزه روانشناسی نیز باید به همه شاخه‌ها توجه شود و به طور کلی لازم است اتحادیه سازمان‌های علمی و تخصصی شکل بگیرد تا همه گرایش‌های روانشناسی به شکل کاربردی انجام شود.

نظر شما