معاون وزیر جهادکشاورزی:

جبران افزایش هزینه های تولید دامداران مورد تاکید دولت قرار دارد

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۲۰:۴۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۵۴۳۷
جبران افزایش هزینه های تولید دامداران مورد تاکید دولت قرار دارد
رکنی گفت: با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی، به طور حتم تغییراتی در هزینه های تولید دامداران نیز ایجاد می شود که جبران این مهم مورد تاکید دولت قرار دارد.

به گزارش سرویس شهری برنا به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی با بیان اینکه دولت یازدهم نگاه مثبتی به بخش تولید دارد، افزود: دولت در چهار ماه پایانی سال گذشته با اختصاص مبلغ 300 میلیارد تومان مابه التفاوت پول شیر به دامداران توانست با ارایه قیمت منطقی تولید را برای تولیدکنندگان اقتصادی کند تا قیمت در بازار مصرف نیز تغییری نداشته باشد.

وی ادامه داد: طی این مدت، از مجموع 300 میلیارد تومان پول شیر، دو سوم آن از طریق صنایع لبنی به تولیدکنندگان شیر خام پرداخت شده و یک سوم باقیمانده نیز مراحل اداری را طی می کند که امیدواریم در آینده نزدیک آخرین مبلغ مابه التفاوت پول شیر نیز به دامداران پرداخت شود.

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: امسال نیز یکسری تمهیدات قیمتی به شکل رسمی و با مجوزهای دولتی صورت گرفته که به طور قطع تغییراتی در هزینه تولید دامداران نیز ایجاد خواهد کرد، این موضوع نیز مورد توجه دولت است.

وی تاکید کرد: در این راستا وزارت جهادکشاورزی استمرار و اقتصادی کردن تولید را در جلسات دولت مطرح کرده و این مهم در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن مابه التفاوت پول شیر، در واقع دامداران شیر خام را با قیمت مصوب سال گذشته بدون یارانه به صنایع عرضه می کنند که ادامه این روند ضرر تولیدکنندگان را در پی خواهد داشت که امیدواریم به شکلی از درآمد های ناشی از هدفمندی یارانه ها یا از طرق دیگر این یارانه تامین و پرداخت شود.

رکنی با اشاره به اینکه دولت حمایت از تولید را مدنظر قرار داده است، گفت: هم اکنون کارگروه هایی با همکاری دامداران و تشکل های دامداران نرخ کارشناسی قیمت شیر خام را با توجه به افزایش هزینه های تمام شده تولید در دست بررسی دارند تا با برآورد قیمت ها این مهم در ستاد تنظیم بازار نهایی و ابلاغ شود.

وی تاکید کرد: این نرخ متناسب با قیمت تمام شده شیر خام و حداقل سودی که برای دامداران پیش بینی می شود، است و با توجه به سیاستگذاری های دولت در استمرار عرضه شیر به جامعه هدف، مشخص می شود که باید چه مقدار کمک برای این بخش پیش بینی شود و اختصاص یابد.

وی معتقد است: عرضه و تقاضا می تواند موجب تنظیم بازار شود نه به عنوان افزایش نامتعارف قیمت ها بلکه افزایشی که به شکل قانونی همانند افزایش حقوق کارکنان توسط دولت صورت گیرد، در این راستا باید تمام افزایش هزینه ها در تولید محاسبه شود، در غیر این صورت با تولید غیر اقتصادی مواجه خواهیم شد که تولیدکنندگان را با چالش های متعددی روبرو می کند.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: اطمینان داریم، نگاه دولت برای افزایش اشتغال و تولید مثبت است، به طور حتم حذف مالیات بر ارزش افزوده از محصولات لبنی و هر آنچه که بتواند روی قیمت مناسب شیر تاثیرگذار باشد می تواند افزایش مصرف شیر در جامعه را منجر شود.

رکنی شیر را ماده ای مغذی و حیاتی در سبد خانوار و ارتقا سلامت و بهداشت عمومی جامعه برشمرد و گفت: هر نوع سرمایه گذاری از سوی دولت در این بخش می تواند در جهت ارتقا سلامت جامعه باشد و خوشبختانه دولتمردان این مهم را دراولویت برنامه ها و تصمیم گیری های خود قرار داده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز