معاون وزیر نفت در امور پالایش تاکید کرد؛

بنزین وارداتی کیفی تر از تولید پتروشیمی‌ها است

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۲۱:۰۹:۲۲
کد خبر: ۱۸۵۴۳۹
بنزین وارداتی کیفی تر از تولید پتروشیمی‌ها است
معاون وزیر نفت تاکید کرد: بنزین وارداتی کیفی تر از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی است.

کاظمی با بیان اینکه هم اکنون 3.5 میلیون لیتر بنزین به کشور وارد و حدود ٥.٥ میلیون لیتر نیز از سه مجتمع پتروشیمی برزویه، بندرامام و بوعلی دریافت و با سایر بنزین های تولیدی ممزوج می شود تاکید کرد: بنزین وارداتی کیفی تر از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی است.

به گزارش سرویس شهری برنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان اینکه استاندارد محیط زیستی بنزین وارداتی بالاتر از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی است، گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شده است حجم واردات بنزین افزایش یابد.

عباس کاظمی در همین حال با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم واردات بنزین افزایش نیافته است، تصریح کرد: هم اکنون ٣,٥ میلیون لیتر بنزین به کشور وارد و حدود ٥.٥ میلیون لیتر نیز از سه مجتمع پتروشیمی برزویه، بندرامام و بوعلی دریافت و با سایر بنزین های تولیدی ممزوج می شود.

کاظمی میزان بنزن موجود در بنزین های تولیدی مجتمع های پتروشیمی را ٢ درصد و ١٠ درصد اعلام کرد و افزود: پس از امتزاج این بنزین با بنزین تولید شده در پالایشگاه ها، میزان بنزن موجود در آن حداکثر به ٣ درصد می رسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مطلوب نبودن بنزین توزیع شده در تهران نیز گفت: نزدیک به یک سال است که بنزین توزیع شده در جایگاه های سوخت شهر تهران با بنزن زیر یک درصد و کیفیت مطلوب به مصرف شهروندان می رسد، پیش از آن هم، بنزین تولیدی پتروشیمی ها به هیچ عنوان در تهران و یا سایر شهرهای کشور به صورت مستقیم عرضه نمی شد.

بنزین تهران بنزن زیر یک درصد دارد
کاظمی میزان بنزن تولیدی در پالایشگاه اراک را ٨ دهم درصد اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر کل بنزین توزیعی در جایگاه های سوخت شهر تهران، از این بنزین تامین می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، بنزین تولید شده در واحدهای پتروشیمی در یک سال اخیر در تهران استفاده نشده و پیش از آن نیز در هیچ یک از شهرهای کشور به طور مستقیم وارد بازار مصرف نشده است.

معاون وزیر نفت پیشتر گفته بود: در حال انجام رایزنی و کسب موافقت وزارت نفت برای افزایش واردات بنزین هستیم و در صورت تصویب، معادل بنزین تولیدی پتروشیمی ها از خارج کشور و با کیفیت مطلوبتر وارد خواهد شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار کرده؛ بود: اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفت به عنوان نماینده دولت هر محموله ای که از پالایشگاه ها دریافت می شود را بررسی کرده و از صحت، سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل می کند.

در همین رابطه سازمان حفاظت از محیط زیست نیز اعلام کرده است که به منظور بررسی کیفیت سوخت یورو ٤ در کشور، این سازمان کیفیت سوخت را هر ٣ ماه یکبار پایش می‌کند.

پایش و آنالیز سوخت در کشور بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است که هم اکنون این سازمان پایش سوخت را از تهران آغاز کرده و با اولویت گذاری، در دیگر شهرها نیز این پایش را اجرا خواهد کرد.

نظر شما