رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

امکان خرید و ورود هواپیما توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم شد

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۹:۵۳:۳۳
کد خبر: ۲۳۹۱۷۵
امکان خرید و ورود هواپیما توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم شد
به تازگی امکان ورود هواپیما به کشور و تملک آن توسط هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی بدون نیاز به داشتن مجوز شرکت هواپیمایی با رعایت ضوابط مربوط فراهم شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به تازگی امکان ورود هواپیما به کشور و تملک آن توسط هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی بدون نیاز به داشتن مجوز شرکت هواپیمایی با رعایت ضوابط مربوط فراهم شده است.

به گزارش سرویس شهری خبرگزاری برنا، علیرضا جهانگیریان در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی دو سالانه صنایع هوایی و هوانوردی ایران، افزود: تا سال 2032 در مجموع 36 هزار و 536 فرند هواپیما در جهان پرواز خواهند کرد که این نشان می دهد صنعت حمل و نقل هوایی و هوانوردی جهان بسرعت در حال رشد و توسعه است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی نیاز جامعه درحال توسعه و توسعه‌یافته و موتور محرک اقتصادی است افزود: ارزش تولید ناخالص داخلی صنعت در سال 2012، 2400 میلیارد دلار بود که 3.5 درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است.

جهانگیریان اظهار داشت: این صنعت 58 میلیون شغل در دنیا ایجاد کرده که 23 میلیون نفر به صورت مستقیم و 35 میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در صنعت اشتغال دارند.»

وی با بیان اینکه 25 هزار فروند هواپیمای تجاری در دنیا داریم و به ازای هر یک فروند هواپیما، 1000 شغل مستقیم وجود دارد گفت: به دلیل ویژگی‌های خاص صنعت، ارزش افزوده در فرصت‌های شغلی سه برابر متوسط شغل‌های دیگر است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برنامه‌ریزی توسعه فعالیت‌های صنعت هوانوردی از وظایف سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی است، در این راستا کمبود ناوگان مناسب در سال‌های گذشته تاکنون مشکلاتی فراهم کرد، اما اقداماتی برای تسهیل ورود ناوگان به کشور انجام شده است.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: اخیراً امکان ورود هواپیما به کشور و تملک آن توسط هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی بدون نیاز به داشتن مجوز شرکت هواپیمایی با رعایت ضوابط مربوط فراهم شد و در حال حاضر برخی شرکت‌های سرمایه‌گذار درخواست‌های جهت ورود هواپیما به سازمان هواپیمایی ارائه داده‌اند که مراحل قانونی خود را می‌گذراند، البته انجام پرواز توسط این هواپیماها باید از ضوابط سازمان تبعیت کند.

وی در این مراسم از سرمایه‌گذاران دعوت کرد جهت تقویت ناوگان هوایی کشور در بخش بار و مسافر، سرمایه‌های خود را در این حوزه به جریان بیندازند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تحریم‌های غرب و آمریکا علیه ایران را از دیگر مشکلات صنعت هوانوردی اعلام کرد و افزود: ایران اولین امضاءکنندگان پیمان شیکاگو است و تاکنون بر مفاد این عهدنامه پایبند بوده است، برقراری پروازهای ایمن هواپیماهای داخلی و خارجی که از مفاد این عهدنامه است توسط ایران رعایت می‌شود، اما غربی‌ها صنعت هوایی غیرنظامی ما تحریم کرده‌اند و مفاد عهدنامه شیکاگو در این باره نقض شده است.

جهانگیریان بیان کرد: در دو ماه گذشته، پروازهای جدیدی در آسمان کشور پذیرش شده است و عبور هواپیما از فضای کشور از رقم 450 پرواز در روز به 900 پرواز در روز رسیده است، این در حالی است که کشورهای غربی هم که ما را تحریم کرده‌اند، از فضای کشور استفاده می‌کنند، اما خود در کشورهای خودشان به ما امکانات ارائه نمی‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: در سال گذشته 25 میلیون مسافر و 100 هزار تن بار از طریق سیستم حمل و نقل هوایی جابجا شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ضرورت رعایت کنوانسیون شیکاگو توسط تمام کشورهای عضو ایکائو، تاکید کرد: علیرغم آنکه این کنوانسیون ، کشورهای عضو را به رعایت قوانین و مقررات هوایی ملزم کرده اما امریکا و کشورهای غربی با اعمال تحریم های ناعادلانه مشکلات زیادی را برای صنعت هوایی ایران به وجود آورده اند.

جهانگیریان افزود: با تمام این مشکلات، کشورهای غربی از فضای ایران برای پروازهای عبوری استفاده می کنند بطوری که طی دو ماه گذشته تعداد پروازهای عبوری هوایی برفراز کشور دو برابر شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که ایران شرایط لازم و امن را برای پروازهای عبوری فراهم نمی کرد ارتباط هوایی غرب و شرق قطع می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز