رئیس شورای عالی استان‌ها:

۲۰ درصد معابر شهرها برای معلولین مناسب‌سازی شده است

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۴:۵۳:۰۵
کد خبر: ۲۴۳۰۸۳
معلولین نیازمند ترحم نیستند و خود می‌توانند زندگی خود را اداره کنند؛ اما بسترهای لازم برای زندگی در شهرها برای آنها فراهم نیست.

رئیس شورای عالی استان‌ها در یازدهمین اجلاس عمومی شورا با اشاره به دوازدهم آذرماه روز معلولین گفت: در خصوص معلولین آنگونه که شایسته شهرهای ایران اسلامی است اقدام نشده است و به طور کلی در شهرهای بزرگ حداکثر کاری که برای مناسب‌سازی معابر انجام شده بیش از 20 درصد هم نیست.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مهدی چمران با تاکید بر مناسب‌سازی معابر برای معلولین و جانبازان گفت: کارهای زیادی در این خصوص باقی مانده است. به رغم تلاش‌های انجام شده در ساختمان‌های جدید متاسفانه مسائل مربوط به عبور و مرور معلولین در نظر گرفته نمی‌شود و در ساختمان‌های قدیمی نیز مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی افزود: معابر شهرها و پیاده‌روها آمادگی لازم را برای تردد معلولین ندارد و وسایل حمل و نقل عمومی نیز شرایط لازم را برای معلولین فراهم نکرده است. البته کارهای زیادی از جمله تصویب قانون مناسب‌سازی معابر را داشته‌ایم که باید به صورت جدی این قانون را دنبال کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها از نمایندگان این شورا درخواست کرد تا مناسب‌سازی معابر را در شهرهای خود آنگونه که شایسته است، انجام دهند.

چمران ادامه داد: معلولین نیازمند ترحم نیستند و خود می‌توانند زندگی خود را اداره کنند؛ اما بسترهای لازم برای زندگی در شهرها برای آنها فراهم نیست.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دهم آذرماه سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس گفت: آیت‌الله مدرس فردی نمونه و سمبلی برای همه نمایندگان مردم چه در مجلس شورای اسلامی و چه در شوراها است. آیت‌الله مدرس در آن دوران خفقان با مقاومت و مبارزه پا به مجلس نهاد و واقعیت‌ها را بازگو کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها روز شانزدهم آذر (روز دانشجو) را نیز به همه دانشجویان کشور تبریک گفت و افزود: درچنین روزی در دوران حکومت طاغوت قرار بود رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران سفر کند و برای ایجاد فضای خفقان وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شدند و دانشجویان را به گلوله بستند که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان شد. امیدوارم حرکت ضدآمریکایی این دانشجویان سرمشقی برای مردم و همه دانشجویان کشور باشد.

چمران در ادامه با اشاره به لایحه دولت در خصوص اصلاح قانون شوراها و شهرداری‌ها گفت: در این خصوص بررسی‌های بسیاری انجام داده‌ایم و جلسات مشترکی میان شورای عالی استان‌ها، شوراها و شهرداری‌ها برگزار شده تا نظرات خود را به کمیسیون دولت ارائه کنیم البته این لایحه هنوز به کمیسیون دولت داده نشده و مغول بررسی این لایحه در کمیته‌های تخصصی هستند.

وی خطاب به نمایندگان شورای عالی استان‌ها گفت: تمامی نمایندگان می‌توانند نظرات خود را به صورت کتبی درخصوص لایحه دولت ارائه کنند تا از این طریق همفکری لازم ایجاد شود و بررسی‌های دقیقی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها درخصوص طرح مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتخاب شهرداران توسط هیات‌های حل اختلاف مورد انتقاد ما بود که این بند از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی حذف شد. این طرح درخصوص کاهش تعداد اعضای شوراها نیز پیشنهادی ارائه کرده بود که این تعداد به میزان سابق بازگردد که در خصوص این نیز انتقاداتی داریم.

وی تاکید کرد: البته مواردی مانند تشخیص عدم مغایرت مصوبات شورا که در حال حاضر توسط فرماندار انجام می‌شود در این طرح به یک گروه تخصصی محول شده است که در این گروه فرماندار نیز عضویت دارد.

چمران ابراز امیدواری کرد: لایحه مجلس و طرح دولت در مورد اصلاح و قوانین شوراها و شهرداری‌ها نتایجی به نفع ملت داشته باشد و بهترین تصمیم در این خصوص گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز