معاون استانداری تهران:

هوای پایتخت در مرحله اضطرار قرار ندارد

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۸:۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۹۷
هوای پایتخت در مرحله اضطرار قرار ندارد
معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: در حال حاضر هوای پایتخت در مرحله اضطرار قرار ندارد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، محمد رضا محمودی ضمن بیان این مطلب افزود:طبق نظر کارشناسان شرایط هوای شهر و شهرستان های استان تهران در هفته جاری و هفته آینده نیز به مرحله اضطرار نخواهد رسید . 

معاون امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا باید در شرایط اضطرار و بحران هوا تشکیل جلسه دهد، یاد آورشد :هم اکنون باتوجه به اینکه هوای استان در شرایط اضطرار قرار ندارد، نیازی به تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا نیست .

وی به وجود ریزگردها در هوای تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این پدیده از کشورهای همسایه  و با توجه به وجود جبهه های گرم هوا و باد های غربی و شرقی در آسمان تهران به وجود آمده است.

معاون امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: از همشهریانی که دچار بیماری های قلبی، ریوی و تنفسی هستند تقاضا می شود، حتی المقدور از منزل خارج نشوند.

محمودی خاطرنشان کرد: استفاده از کولرهای آبی با توجه به رطوبت آب و سنگین کردن ذرات معلق در آن می تواند در کاهش اثرات ریزگرد ها موثر باشد.

وی همچنین به سالمندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در هوای آزاد خود داری کرده و والدین نیز کودکان را کمتر در معرض هوای خارج از منزل قرار دهند.

نظر شما