مدیر بافت های تاریخی تهران خبر داد

بازسازی عودلاجان با مشارکت شهروندان محله

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۶۴۳۲
بازسازی عودلاجان با مشارکت شهروندان محله
بازسازی محله عودلاجان با همکاری و مشارکت شهروندان محله هم اکنون در دستور کار اداره بافت های تاریخی تهران قرار گرفته است.
بهروز کاشف مدیر بافت های تاریخی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب گفت: محله عودلاجان یکی از محله های تاریخی و با اصالت شهر تهران است که بازسازی و بازگرداندن هویت گذشته آن از مدت ها پیش در دستور کار ما قرار داشت.

وی افزود: بازسازی عودلاجان با هدف توان افزایی ظرفیت های محلی در فرآیند تصمیم سازی، شکلی گیری رویکرد مداخله مشارکتی و ارتقای هویت و توانمندی های محلی به منظور دستیابی به چشم انداز توسعه پایدار و تجدید حیات محله مذکور امر اطلاع رسانی با مشارکت و تلاش گروهی از جوانان داوطلب و مسئولیت پذیر درحال انجام است.

به گفته کاشف، بازسازی عودلاجان با هماهنگی کامل میراث فرهنگی و بدور از تخریب اثار تاریخی این محله صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، محله عودلاجان با وسعت حدود 150 هکتار و با جمعیتی بالغ بر 21 هزار و 254 نفر یکی از محلات قدیمی تهران است که امروز با نابسامانی ها و ناهنجاری های مختلفی روبروست.با توجه به این که بافت های فرسوده شهری در سه گروه مراکز ارزشمند تاریخی؛ پهنه های میانی نابسامان و همچنین گستره های حاشیه ای شهرها قابل شناسایی هستند، مراکز ارزشمند تاریخی دارای ویژگی ها و کارکردهایی بوده که تجدید حیات و روان بخشی آنها برای ایفای نقش پایدار مرکز شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر بافت های تاریخی شهر تهران در ادامه به شناسایی و مستند سازی میراث فرهنگی ، تاریخی و طبیعی ملموس و غیر ملموس در شهر تهران در راستای تدوین پایگاهی برای داده های مکانی نیز در سالجاری خبر داد و به برنا گفت:حمایت از ثبت و حریم گذاری آثار تاریخی شهر تهران را از برنامه های امسال است و در این راستا تعیین حریم های موقت برای آثار واجد ارزش با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی شناسایی می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز