معاون حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد

کرایه‌ها یک ریال هم گران نمی شود

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۹:۳۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۵۹۵
کرایه‌ها یک ریال هم گران نمی شود
کرایه های تاکسی در صورت پرداخت قیمت مابه التفاوت سوخت یک ریال هم گران نخواهد شد.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا،سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با بیان این مطلب گفت: مدیریت شهری هیچ اصراری بر افزایش قیمت کرایه‌ها ندارد و اگر دولت اختلاف ناشی از افزایش قیمت سوخت را جبران کند، نرخ کرایه‌ها یک ریال هم افزایش نخواهد یافت.

وی ادامه داد:بدون اعمال سیاست‌های جبرانی در خصوص مابه‌التفاوت قیمت سوخت، نمی‌توانیم راننده‌ها را مجبور به عدم افزایش نرخ کرایه‌ها مجبورکنیم.

تشکری هاشمی با اشاره به این که قیمت گازوییل از 16 تومان به 150 تومان افزایش یافته، اظهار کرد: وقتی قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی را بیش از 9 برابر افزایش می‌دهیم، چگونه می‌توانیم راننده‌ها را مجبور کنیم کرایه خود را یک ریال هم افزایش ندهند.

وی با تأکید بر اعمال نظام جبرانی به منظور پرداخت اختلاف افزایش قیمت سوخت، اضافه کرد: به این منظور دولت می تواند ما‌به‌التفاوت افزایش قیمت سوخت را یا به صورت مستقیم به حساب راننده‌ها به عنوان تولید کننده خدمات واریز کند یا نسبت به شارژ حساب مردم تحت عنوان یارانه حمل و نقل یا ایاب و ذهاب اقدام کند.

تشکری هاشمی با اشاره به این که رانندگان تاکسی مانند سایر مردم از قیمت خرید مسکن و اجاره خانه گرفته تا نرخ ارز و سکه، از قیمت آب و برق و سوخت گرفته تا قیمت نان و برنج و گوشت و مرغ همه را با نرخ‌های افزایش یافته و واقعی می‌پردازند، گفت: در این شرایط غیر منطقی خواهد بود که از رانندگان بخواهیم یک ریال هم نرخ‌های خود را افزایش ندهند.

وی با تأکید بر این که اصلاح نرخ‌ کرایه‌ها در مراجع ذیربط مورد تصویب قرار گرفته، عنوان کرد: شهرداری تهران مانند شهرداری‌های سایر شهرها و کلان‌‌شهرهای کشور صرفاً پس از اخذ مجوز شورای اسلامی نسبت به تغییر نرخ کرایه‌‌های موجود اقدام خواهد کرد.

معاون شهردار تهران با بیان این که بر اساس طرح هدفمندسازی یارانه‌ها مردم باید قیمت‌های واقعی را بپردازند،گفت: یارانه‌ها در هر بخش باید به بهره‌بردار واقعی پرداخت شود و اگر مبلغ شارژ یارانه‌ها غیر منطقی است، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز