مدیرکل اوقاف امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با برنا

درآمد ۳۰۰ میلیارد ریالی اوقاف استان تهران در سال ۸۹

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۸:۳۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۶۵۸
درآمد ۳۰۰ میلیارد ریالی اوقاف استان تهران در سال ۸۹
مدیرکل اوقاف امور خیریه استان تهران گفت: در سال گذشته میزان عواید و درآمدهای اداره اوقاف استان تهران به 300 میلیارد ریال رسید.
حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: درآمد موقوفات به طور کلی در سه بخش حفظ اصل موقوفه، سرمایه گذاری برای موقوفه و نیز هزینه بر اساس نیت واقف بخش هایی است که عواید و درآمد موقوفات در این زمینه ها به مصرف می رسد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته با توجه به افزایش درآمدی که در بخش عواید موقوفات اتفاق افتاد، 300 میلیارد ریال برآورد عواید موقوفات استان تهران است.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان تهران، در ادامه درباره هزینه های اختصاص یافته در حوزه نیت واقفان، خاطر نشان کرد: در بخش ترویج و برگزاری مسابقات قرآنی 100میلیون تومان، برگزاری مراسم اطعام  و روضه خوانی که معمولا هیات های بزرگ تهران با پشتیبانی اداره اوقاف این مراسم را برگزار می کنند، 3 میلیارد و 845 میلیون تومان، برگزاری مراسم مذهبی 119 میلیون تومان، کمک به طلاب و مدارس علمیه که بخشی از موقوفات استان در این زمینه وقف شده اند، 600 میلیون تومان هزینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدیان با اشاره به تحت پوشش بودن 500 دانش آموز یتیم زیرنظر این اداره کل تصریح کرد: کمک به ایتام و پرورشگاه ها در حوزه فعالیت های مستقیم و غیرمستقیم اداره کل اوقاف استان تهران است، در این زمینه در سال گذشته از عواید و درآمد موقوفات استان بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت مستقیم در زمینه هزینه های آموزشی و فردی 500 دانش آموز یتیم در مجموعه شهید صنیع ‌خانی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش کمک به فقرا و مستمندان یک میلیارد و 400 میلیون تومان، خیرات و مبرات اعم از مشکلات درمانی، تحصیلی و...، یک میلیارد و 500 میلیون تومان، کمک به زوار مشهد مقدس، 70 میلیون تومان و در زمینه تعمیر مساجد علاوه بر بودجه ای که دولت در اختیار قرار داده است، سال گذشته 981 میلیون تومان از درآمد موقوفات خرج مساجد سطح استان شده است.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان تهران، از تخصیص یک میلیارد و 623 میلیون تومان به بخش درمان در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در بحث درمان علاوه بر موقوفاتی که به این منظور وقف شده اند، مانند بیمارستان حضرت رسول، بیمارستان سوم شعبان، بیمارستان فیروزآبادی و چند درمانگاه فعال در جنوب شهر تهران هزینه هایی به صورت مستقیم صرف درمان افراد بی بضاعت می شود که سال گذشته این رقم به 1 میلیارد  و 623 میلیون تومان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدیان، در ادامه افزود: در بخش تعمیر بقاع متبرکه که به عنوان یکی از ماموریت های اداره اوقاف استان تهران محسوب می شود، سال گذشته علاوه بر درآمدهای حاصله از ضریح امامزادگان 685 میلیون تومان به صورت مستقیم در بخش عمران و اجرای طرح های مدیریتی بقاع متبرکه اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف امور خیریه استان تهران، در پایان اعلام کرد:  در بخش سرمایه گذاری برای موقوفه که یکی از بخش های هزینه ای است که از محل درآمد موقوفات اختصاص می یابد سال گذشته 24 میلیارد تومان هزینه شده است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز