سردار ساجدی نیا در جمع خبرنگاران اعلام کرد

ورود زنان به قهوه خانه‌های دارای قلیان ممنوع شد

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۸:۴۷:۰۳
کد خبر: ۶۱۰۴۷
ورود زنان به قهوه خانه‌های دارای قلیان ممنوع شد
ورود زنان به چایخانه‌ها و قهوه خانه‌های دارای قلیان از 20 تیرماه ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سردار حسین ساجدی نیا ظهر امروز در دیدار و گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی درخواست شهروندان و گلایه خانواده ها با هماهنگی مراجع قضایی از 20 تیرماه در راستای طرح برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی ورود خانمها به چایخانه ها که درآنها قلیان عرضه می شود برابر ماده 27 قانون صنفی ممنوع است.

وی افزود: این طرح هم اکنون شامل سفرخانه های سنتی نمی شود اما نظارت ویژه ای بر سفره خانه ها اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه ،40 درصد چایخانه های شمال تهران که با عنوان دیزی سرا فعالیت می کنند شامل این طرح می شوند، درباره طرح برخورد با نوامیس تهران توضیح داد:این طرح همزمان با سایر طرح های امنیت اخلاقی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تیم های ویژه ای در سطح شهر مستقر بوده و برخوردهای لازم را انجام می دهند. خوشبختانه گزارشات بسیار کمی در این زمینه دریافت می کنیم و این طرح در برخی از مناطق خاص نیز اجرا می شود.

ساجدی نیا،با اشاره به آغاز طرح برخورد با اراذل و اوباش تصریح کرد: دستگیری اراذل و اوباش نسبت به گذشته بیشتر شده است و اگر چه اراذل سطح یک نداریم اما مرتبا با نوچه های آنها برخورد می شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خواستار توبه اراذل و اوباش شد و گفت: افرادی که توبه کرده و خود را به پلیس معرفی کرده اند مرتبا از سوی پلیس امنیت رصد می شوند. از بقیه اراذل می خواهیم تا خود را به پلیس معرفی کنند چرا که پلیس قاطعانه با این افراد برخورد می کند. از قوه قضائیه نیز می خواهیم حکم های سخت تری در رابطه با این افراد صادر کند.

این مقام مسوول در نیروی انتظامی همچنین از شناسنامه دار شدن اراذل و اوباش خبر داد و گفت:تمامی اراذل و اوباش از سوی پلیس شناسایی شده وافرادی که اقدام به عربده کشی، زورگیری، بدمستی و حمل سلاح سرد کنند در بانک پلیس شناسنامه دار می شوند.

تجاوز اشرار به زنان در استخر زنانه کذب است

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حمله اشرار به استخر زنانه با تکذیب این موضوع اظهار داشت: تنها یک مورد اطلاع رسانی شد که پس از بررسی کذب بودن آن مشخص شد. نماینده مجلس نیز که خبر به نقل از وی اعلام شده بود این موضوع را تکذیب کرد.

ساجدی نیا با اعلام کاهش 12 سرقت های خرد در پایتخت تصریح کرد: این گونه سرقت ها بیشتر توسط معتادان و ولگردان صورت می گرفت که با اجرای طرح امنیت محله محور و جمع آوری این افراد این گونه سرقت ها تا پایان تابستان کاهش چشمگیری خواهد یافت.

برخورد با صنوف عرضه کننده لباس های بد پوشش

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص فروش لباس های نامناسب در سطح شهر گفت: صنوفی که تخلف کنند و لباس های نامناسب را عرضه کنند با برخورد پلیس مواجه خواهند شد. خوشبختانه با اجرای طرح امنیت اخلاقی وضعیت لباس فروشی ها مناسب تر شده است و شهروندان می توانند لباس مناسب را در سطح شهر تهیه کنند.

پلیس در جریان طرح اذان تا اذان معاونت سینمایی نیست

ساجدی نیا با اشاره به سخنان یکی از مسئولان وزارت ارشاد در خصوص اجرای طرح اذان تا اذان اظهار داشت: باید قبل از اعلام، هماهنگی های لازم با پلیس صورت می گرفت پلیس هنوز نظر خود را در این زمینه اعلام نکرده است چرا که باید بتوانیم امنیت لازم را تامین کنیم و تمهیدات ترافیک را پیش بینی کنیم.

آموزش روزانه ماموران طرح امنیت اخلاقی

وی با اعلام آموزش روزانه ماموران طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت: ماموران شناخته شده هستند و روزانه آموزش های لازم را فرا می گیرند. کسانی که می خواهند طرح را زیر سئوال ببرند از رشوه و یا برخورد نامناسب ماموران سخن می گویند. اگر ماموری در این زمینه خطا کند با آن برخورد می شود.

افزایش کلانتری های سطح شهر

ساجدی نیا در پایان با بیان افزایش کلانتری های سطح شهر اظهار داشت: تا پایان سال 91 و با تامین نیرو تهران صاحب 90 کلانتری می شود. همچنین بیش از 100 کیوسک پلیس در سطح شهر فعال بوده و با اجرای طرح امنیت محله محور در 375 نقطه دیگر مشکلی از نظر حضور پلیس در محلات نداریم.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز