معاون سازمان محیط زیست در گفت‌وگو بابرنا

هدفمندی‌یارانه‌ها دستیابی به هوای پاک را به دنبال دارد

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۸:۴۵:۰۰
کد خبر: ۷۸۰۹
هدفمندی‌یارانه‌ها دستیابی به هوای پاک را به دنبال دارد
معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست، گفت:هدفمندی یارانه‌ها باعث بهینه‌سازی مصرف سوخت و بهره‌مندی شهروندان از هوای پاک می‌شود.

محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، با بیان این مطلب که امسال هفته هوای پاک با محوریت هدفمندی یارانه ها بهینه سازی مصرف و هوای پاک برگزار می‌شود، اظهار داشت:  طرح ملی محیط یار با همکاری آموزش و پرورش امروز افتتاح و آغاز به کار می کند که در آن دانش آموزان به صورت داوطلب محیط یار می شوند که این مراسم با حضور رییس سازمان محیط زیست وزیر آموزش و پرورش و تعدادی از مقامات ارشد کشور امروز برگزار خواهد شد. 

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با بیان این مطلب که هدف از اجرای این طرح ملی را فرهنگ سازی دانش آموزان به عنوان نسل تعلیم پذیر و مدیران آینده مهمترین قشری است که می تواند تاثیرگذار باشد، از برگزاری مراسم نقش فضای سبز در هوای پاک خبر داد و خاطر نشان کرد: نشست تخصصی نقش فضای سبز در هوای پاک در روز دوم هفته هوای پاک با محوریت استانداری ها در سراسر کشور برگزار می شود. این نشست با حضور افراد تاثیرگذار در ایجاد فضای سبز در سطح شهرها به ویژه پایتخت برگزار خواهد شد.

یزدی در ادامه تصریح کرد: کاربرد فن آوری های نوین در محیط زیست و نقش آن در ایجاد هوای پاک در نشست تخصصی دانشگاه و پژوهشگاه محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد که در این نشست اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه محیط زیست به بحث و تبادل نظر با یکدیگر می پردازند.

این مقام مسوول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه همچنین از برگزاری برنامه خانواده، کودک و هوای پاک در تمام مهدکودک های سراسر کشور با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست از سخنرانی رییس سازمان حفاظت محیط زیست قبل از خطبه های نماز جمعه تهران خبر داد و تصریح کرد: در نماز جمعه این هفته که مقارن شده است با روز دین و محیط زیست، رییس سازمان حفاظت محیط زیست قبل از خطبه های نماز جمعه تهران به ایراد سخنرانی می پردازد. براین اساس مدیران کل محیط زیست استان ها نیز در نماز جمعه شهرهای مختلف در سطح کشور سخنرانی خواهند کرد.

یزدی در ادامه افزود: روز ششم هفته هوای پاک با نام سوخت و هوای پاک نام‌گذاری شده است که براین اساس نشست مشترکی بین وزیر صنایع، نفت، رییس سازمان محیط زیست و شرکت های خودروسازی برگزار خواهد شد تا ضمن این نشست به یک استاندارد و هماهنگی دست یابند تا دستگاه های صنعتی سوخت کمتری استفاده کنند و نیز دستگاه های تولیدکننده سوخت استاندارد تولیدات خود را به سطوح بالاتر برساند.

وی در پایان با اشاره به بررسی مصوبات، تفاهم نامه ها و قطع نامه های حاصل از این نشست ها گفت: در پایان هفته هوای پاک گزارش کاری از نتایج این نشست ها، مصوبات، تفاهم نامه ها و قطع نامه ها اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز