سرپرست حجاج ایرانی در جمع مدیران کاروان‌ها:

زائران را با دعای ناب عرفه آشنا کنیم

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۴:۱۹:۳۷
کد خبر: ۸۵۲۷۳
زائران را با دعای ناب عرفه آشنا کنیم
گردهمایی مدیران کاروان‌های حج سال 90 عصر دیروز با حضور نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در این گردهمایی با بیان اینکه حج امسال تا کنون به شکل نسبتاً مطلوبی برگزار شده است، گفت: وقتی می‌گوییم حج امسال خوب برگزار شده، به این معنا نیست که هیچ مشکلی وجود نداشته است بلکه منظور این است که در مقایسه با سال گذشته یا سال‌های قبل از آن، همکاری‌های صورت گرفته بهتر جواب داده و باعث شده که یک گام رو به جلو برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تعداد زیاد زائران کهنسال در حج امسال، خطاب به مدیران کاروان‌ها گفت: باید به خوبی از آن‌ها مراقبت شود. در این چند روز که اتوبوس‌ها هم در مکه مکرمه تردد نمی‌کنند باید با تدارک برنامه‌های فرهنگی بیشتر کاری کنیم که حجاج و به ویژه افراد کهنسال با استفاده از برنامه‌های فرهنگی داخل کاروان بیشتر با وظایف عبادی‌شان آشنا شوند. باید درباره شرایط عرفات و مشعر و منا بیشتر با زائران صحبت کنیم و فرصت خوبی است که جلسات بیشتری برایشان برگزار کنید تا بدانند در روزهای آینده باید چگونه عمل کنند.

سرپرست حجاج ایرانی، برگزاری دعای عرفه را یکی از مسائل مهم پیش رو دانست و با تأکید بر اینکه باید از همین الآن برای برگزاری مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه برنامه‌ریزی صورت گیرد، از مداحان کاروان‌ها خواست از ذکر مصیبت در لابلای فرازهای دعای عرفه پرهیز کنند. زائران باید با عرفان ناب دعای عرفه آشنا شوند. ضمن اینکه نباید مزاحمتی هم برای خیمه های مجاور ایجاد کرد.

وی با تاکید بر تداوم اجرای مراسم برائت از مشرکین به صورتی که در سال‌های قبل برگزار شده است، افزود: برنامه ما نسبت به سال‌های گذشته هیچ تغییری نکرده است.

قاضی عسکر با اشاره به موضوع بازگرداننده شدن عده ای که با ویزای غیر معتبر به حج آمده بودند، گفت: برخی افراد که مصالح نظام را در نظر نمی گیرند، پول زیادی از مردم گرفته اند و آنان را با ویزای غیرمعتبر به حج آورده اند و بعد هم که مشکل پیدا کرده اند به دروغ گفته اند که چون شیعه بوده اند جلوی آن ها را گرفته اند. چرا انصاف نداریم و با گفتن این حرف ها موجب تخریب روابط دو کشور در این شرایط حساس می شویم؟!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز