اعلام موافقت فرمانداری تهران با ابلاغ و اجرای افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۴۲:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۴
اعلام موافقت فرمانداری تهران با ابلاغ و اجرای افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر تهران
معاون استاندار و فرماندار تهران از موافقت فرمانداری تهران با ابلاغ و اجرای لیست ارسالی شورای اسلامی شهر تهران مندرج در مصوبه شورا با عنوان ˝ تعیین نرخ کرایه خطوط انواع تاکسی ˝ در شهر تهران خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، محسن ایبی با بیان این مطلب افزود: البته ،مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در برخی از موارد، مغایر با سیاست های ابلاغی دولت است و شورا می بایست در آن تجدیدنظر کند.

فرماندار تهران ، افزایش کرایه تاکسی های گردشی ، فرودگاهی ، آژانس، و راه آهن و . . . به خارج از محدوده شهر تهران در مصوبه شورا را یکی از مغایرت های آن برشمرد و اظهار داشت : در ابلاغیه وزارت کشور افزایش نرخ کرایه تاکسی برای غیر کلانشهرها که شامل شهرستان های اطراف تهران نیز می شود ،حداکثر 20 درصد در نظر گرفته شده که این مورد، در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران لحاظ نشده است.

نایبی، افزود: یکی دیگر از مغایرت هایی که در مصوبه شورا دیده شده، نرخ کرایه تاکسی از ساعت بیست و چهار تا شش بامداد است که معادل 20 درصد تعیین شده است که توجیه قانونی ندارد.بنابراین در صورت ضرورت به افزایش نرخ کرایه شبانه، می بایست حداکثر همان پانزده درصد به نرخ قبلی اضافه شود.

وی در ادامه به نرخ کرایه سالیانه سرویس مدارس در این مصوبه اشاره کرد و گفت : با توجه به متن مصوبه آن شورا در تعیین نرخ کرایه سالیانه سرویس مدارس و تأیید نهایی در هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور ، افزایش پانزده درصدی نرخ سرویس در سال جاری (ماده یازدهم) مصوبه فوق فاقد توجیه می باشد . زیرا قرداد یکساله (سال تحصیلی 90-89 ) منعقد شده و باید بر اساس مفاد قرارداد اقدام شود.

فرماندار تهران در پایان از شورای اسلامی شهر تهران خواست با رفع موارد یاد شده، هر چه سریعتر نرخ جدید کرایه تاکسی را به سازمان تاکسیرانی ابلاغ کندو نسبت به الصاق برچسب بر روی تاکسی ها نیز نظارت ویژه داشته باشد و دولت را در اجرای هرچه بهتر قانون هدفمند کردن یارانه ها بیش از پیش یاری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز