معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

مدیریت زندگی مددجویان در حوادث غیر مترقبه از افزایش تکدی گری در شهرها کاسته است

۱۳۹۰/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۵:۳۸
کد خبر: ۹۷۰۹۳
مدیریت زندگی مددجویان در حوادث غیر مترقبه از افزایش تکدی گری در شهرها کاسته است
علی محمد ذوالفقاری گفت: اگر کمیته امداد نمی توانست زندگی مددجویانش را در حوادث غیر مترقبه مدیریت کند، حاشیه نشینی و تکدی گری در شهرها بیش از پیش خود را نشان می‌داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد، علی محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت خانواده این نهاد در مراسم امضای تفاهم نامه کمیته امداد با سازمان مدیریت بحران کشور با عنوان بیمه منازل و اثاثیه منزل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)در مناطق روستایی و شهری در مقابل حوادث غیر مترقبه و سوانح  با بیان این‌که یک میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش خدمات دایم کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند،گفت: این مددجویان به خصوص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته پراکنده هستند.

وی افزود: در حوادث غیر مترقبه هم تعداد مددجویان امداد اضافه و هم شدت حادثه در زندگی این مددجویان بیشتر می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ادامه خاطر نشان کرد: اگر کمیته امداد نمی‌توانست زندگی مددجویانش را در حوادث غیر مترقبه مدیریت کند، حاشیه نشینی و تکدی گری در شهرها بیش از پیش خود را نشان می‌داد.

علی محمد ذوالفقاری اظهارداشت: اگرچه کمیته امداد امام خمینی(ره) اکنون170 هزار خانوار مستاجر دارد؛ اما تعداد زیادی از خانوارهای مستاجر تحت پوشش این نهاد دارای مسکن نامناسب در هنگام وقوع حوادث آسیب پذیرتر هستند.
 
وی با اشاره به جاری شدن بسته‌های بیمه‌ای در مجموعه کمیته امداد از سال گذشته، گفت: البته این موضوع به این مفهوم نیست که کمیته امداد مددجویانش را تنها گذاشته و به بیمه کردن آن‌ها بسنده کرده است؛ بلکه از تمام ظر فیت‌ها در این راستا استفاده کرده است و همچنین این نهاد برای بهسازی منازل مددجویان روستایی اقدام و به منظور توسعه آموزش‌های مرتبط با حوادث غیر مترقبه با سازمان هلال احمر قراردادهایی را منعقد کرده است.

نظر شما