معاون فرهنگی قوه قضاییه:

کارآمدی و سلامت، عناصری تاثیرگذار در کشور است

۱۳۹۱/۰۵/۰۱ - ۱۸:۰۷:۰۵
کد خبر: ۹۸۵۰۳
کارآمدی و سلامت، عناصری تاثیرگذار در کشور است
حجت الاسلام شیخ هادی صادقی گفت:کارآمدی و سلامت عناصری تاثیرگذار در کشور است و اگر بخواهیم دستگاه قوه قضاییه را ارتقا دهیم باید به مفهوم تعالی سازمان دست یابیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، حجت الاسلام شیخ هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در مراسم معارفه خود اظهار داشت: آرزوی رهبری ارتقا قوه قضاییه است که این امر جز به کفایت مسئولان قوه قضاییه امکان پذیر نیست. کارآمدی و سلامت عناصری تاثیرگذار در کشور است. 

حجت الاسلام شیخ هادی صادقی در ارتباط با پیوند حقوق و اخلاق گفت: حقوق عنصری خشن، عبوس و حداقلی است و در برابر آن اخلاق که عنصری لطیف و حداکثری است. بنابراین اگر بخواهیم به سلامت قوه قضاییه دست یابیم، نمی‌توان تنها به اخلاق اکتفا کرد. حقوق و اخلاق در ارتباط با هم است که معنا پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم دستگاه قوه قضاییه را ارتقا دهیم باید به مفهوم تعالی سازمان دست یابیم، این تعالی 9 ضلع دارد که همه آن باید اخلاقی شوند. بنابراین برای رسیدن به تعالی سازمانی نیازمند اخلاق حرفه‌ای هستیم این اخلاق حرفه‌ای همان مسئولیت‌پذیری سازمان در برابر عوامل بیرونی و درونی محیط سازمان است.

حجت الاسلام شیخ هادی صادقی افزود: ما نباید به اخلاق نگاه موعظه‌ای داشته باشیم. اخلاق می‌تواند در تمامی فعالیت‌های قوه قضاییه حضور پیدا کند.

وی در ارتباط با اخلاق مداری در سازمان افزود: اخلاق دو بعد دارد که یکی از این ابعاد اخلاقی شدن عناصر انسانی و دیگری اخلاق سازمانی است که در ارتباط با اخلاق سازمانی وجوهاتی قرار دارد که باید سازمان پیش بینی پذیر باشد و همچنین نظام اخلاقی، پایبندی به حقوق ذی نفعان در داخل و خارج قوه قضاییه داشته باشد.

صادقی در پایان این مراسم گفت: قطعاً فعالیت دستگاه فرهنگی با تمام معاونت‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر وابسته است، به طوری که دستگاه فرهنگی با بخش‌های طراحی، سازماندهی، ترسیم فرایندها، روند رسیدگی و دعاوی در ارتباط است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز