عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد؛

تقویت بنیان خانواده با اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۲:۴۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۲۵۱
تقویت بنیان خانواده با اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار
عالی گفت: طرح بیمه زنان خانه‌دار، طرحی برای کاهش دغدغه زنان در آینده و راهی برای تقویت بنیان خانواده است.

حلیمه عالی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، با اشاره به این‌که زنان خانه‌دار تمامی زمان خود را صرف خانواده می‌کنند، گفت: طرح بیمه زنان خانه‌دار، طرحی برای کاهش دغدغه زنان در آینده و راهی برای تقویت بنیان خانواده است.

عالی افزود: مادران باید، ورای انگیزه‌های اخلاقی، برای حجم گسترده‌ای از فعالیت‌هایی که در خانواده انجام می‌دهند، انگیزه داشته باشند و آنان نباید نگران آتیه خود باشند؛ زیرا ممکن است بعد از بزرگ شدن فرزندان، به حال خود رها شوند و با توجه به افزایش سن، توانایی اداره خود را نداشته باشند. 

نماینده مردم زابل در خانه ملت هدف اصلی طرح بیمه زنان خانه‌دار را تأمین سلامت جامعه عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای صحیح این طرح، بسیاری از مشکلات حوزه زنان مرتفع م‌شود و امید به زندگی در کشور بالا می‌رود.

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان این‌که برای اجرای موفق این طرح باید زیرساخت‌ها فراهم شود، تصریح کرد: برای نتیجه‌گیری از طرح بیمه زنان خانه‌دار، باید این طرح ابتدا به‌صورت پلکانی و از دهک‌های پایین جامعه آغاز شود.

وی با اشاره به جلسه‌های مجلس با مسئولان و ارگان‌های ذی‌ربط، اظهار امیدواری کرد که تا انتهای سال 92 شاهد بیمه شماری از زنان خانه‌دار به‌صورت آزمایشی و پس از آن، بیمه شدن تمامی زنان خانه‌دار در کشور باشیم.

نظر شما