مسوول بسیج جامعه زنان کشور:

راهیان نور، زیباترین صحنه سبک زندگی ایرانی - اسلامی است

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۲:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۳۳۷۳
راهیان نور، زیباترین صحنه سبک زندگی ایرانی - اسلامی است
اصلانی گفت: راهیان نور، زیباترین صحنه سبک زندگی اصیل ایرانی - اسلامی است که عینیت و مصداق آن تماما به روح با صفای جوانان منتقل می‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از جامعه بسیج زنان کشور، منیو اصلانی درمورد ظرفیت‌های معنوی راهیان نور در تغییر سبک زندگی مردم افزود: اردوی راهیان نور یک ظرفیت بالای معنوی و زیرساخت و بنیان فکری برای نسل جوان امروز است.

وی با بیان این‌که نسل امروز می تواند همه دغدغه‌های خود را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و در جوار شهدا تبدیل به آرامش کند، ادامه داد: این آرامش توأم با پشتوانه محکم و استواری است که به جوانان می‌آموزد حتی با دست خالی می‌توان در برابر استکبار و ابرقدرت ها ایستاد و برای آرمان های پایدار و ارزشمند از خواسته‌های سطحی گذشت به‌طوری‌که در دنیای فانی، جاودانه شد.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این‌که حس جاودانگی جزیی از فطرت بشر است، تأکید کرد: این حس بشری در سفر معنوی راهیان نور، محقق می شود؛ زیرا مفاهیم کلیدی و ساخت درونی در اردوهای راهیان نور عملی شده و اتفاق می‌افتد.

اصلانی ذهن و فکر جوانان را چون آینه شفاف و روشن دانست و تصریح کرد: وقتی جوانان با چنین روحیه و تفکری وارد سرزمین‌های نور و رحمت می‌شوند، معنویت آنجا را مشاهده و رایحه دل انگیز شهدا را استشمام می‌کنند، این آینه شفاف از عطر شهدا و شهادت پر می‌شود و دیگر جایی برای خودگرایی و خودبینی باقی نمی‍ماند.

وی با بیان این‌که فرهنگ غرب بر اساس منیت، خودبینی و خودگرایی پایه ریزی شده، گفت: حضور زائران در اماکن و یادمان‌هایی که جمعی از جوانان خود را در سخت ترین شرایط کشور فراموش کرده و برای زیبایی زندگی معنوی و مادی دیگران جانشان را فدا کرده‌اند، می‌تواند بر روند زندگی جوانان بسیار تأثیرگذار باشد.

مسوول بسیج جامعه زنان کشور افزود: زندگی، ایثار و جان باختن برای آرامش دیگران در دنیایی که مفاهیم ایثار و فداکاری قرن ها به فراموشی سپرده شده و معنای خود را از دست داده و مصداق عینی نداشت، ارائه سبک زندگی جدیدی است که در راهیان نور عینیت پیدا می‌کند.

اصلانی مصداق عینی تحول جوانان بعد از سفر راهیان نور را حضور پرشور آن‌ها در اردوهای جهادی، اهمیت یافتن کار و تلاش، احترام به خانواده، تقویت روحیه معنوی و انگیزه‌های تلاش علمی و ایجاد وجدان کاری دانست.

وی خاطر نشان کرد: راهیان نور زیباترین صحنه سبک زندگی اصیل ایرانی - اسلامی است که عینیت و مصداق آن تماما به روح با صفای جوانان منتقل می‌شود.

نظر شما