در نشست مشترک معاونت صنایع دستی و صندوق مهر امام رضا(ع) عنوان شد:

مشاغل خانگی بستری مناسب برای اشتغال بانوان است

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۶:۵۸:۴۲
کد خبر: ۱۸۰۸۴۱
مشاغل خانگی بستری مناسب برای اشتغال بانوان است
نشست مشترک معاونت صنایع دستی و صندوق مهر امام رضا(ع) با موضوع بهبود فضای کسب و کار در حوزه صنایع دستی برای توصعه اشتغال و فعالیت صنعتگران و هنرمندان برگزار شد.

نشست مشترک معاونت صنایع دستی و صندوق مهر امام رضا(ع) با موضوع بهبود فضای کسب و کار در حوزه صنایع دستی و ایجاد فرصتهایی برای توسعه اشتغال و فعالیت صنعتگران و هنرمندان این حوزه برگزار شد.

در این نشست مشترک بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی افزود: سرمایه گذاری در عرصه صنایع دستی، سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ و هویت جامعه است و این ظرفیتی زیربنایی و مهم است که با بازتولید هویت فرهنگی جامعه به ثبات و پایداری آن کمک می کند. در حالی که همزمان می تواند فضای کسب و کار کشور را در شرایط دشوار فعلی با رونق همراه سازد.

وی با تاکید بر اهمیت صنایع دستی در ایجاد امنیت اجتماعی بیان کرد: مشاغل صنایع دستی قابلیت تمرکززدایی داشته و موجب می شوند تا به مرور ازدحام جمعیتی در شهرهای بزرگ کاسته شود. در نتیجه این حوزه می تواند یکی از پشتوانه های امنیت اجتماعی در شهرهای کشور باشد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بخش زیادی از مشاغل خانگی در ایران متعلق به حوزه صنایع دستی است و این بخش بستری مناسب برای اشتغال بانوان در جامعه را فراهم آورده که در صورت توجه و حمایت از آن با رشد بسیار بیشتری روبرو خواهیم بود.

در ادامه این نشست اصغر نوراله زاده مدیرعامل صندوق مهر امام رضا (ع) بیان کرد:ما با پایش فضای کسب و کار کشور مراکز و حوزه های مستعد در این زمینه را شناسایی کرده و یکی از این بخش ها فعالیت های مرتبط با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است که از ظرفیت اشتغالزایی زیادی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: صنایع دستی و هنرهای سنتی از قابلیت بالایی برای رونق فضای اشتغال در کشور بهرمند هستند و صندوق مهر امام رضا (ع) علاقمند است با حمایت از نمایشگاه های دائمی فروش صنایع دستی، هنرمندان و صنعتگران خلاق و نیز سرمایه گذاری این بخش، در زمینه حفظ هویت بومی این مرز و بوم و اشتغال زایی در کشور گامی موثر بردارد.

در ادامه یکی دیگر از مواردی که مورد تاکید دو طرف قرار گرفت؛ مبحث توجه به مراکز تحقیق و توسعه (R&D) در عرصه صنایع دستی و حمایت از راه اندازی آنها بود. در پایان این نشست که در دفتر مدیرعامل صندوق مهرامام رضا(ع) برگزار شد پیش نویس اولیه تفاهمنامه بین این نهاد و سازمان میراث فرهنگی صنایه دستی و گردشگری آماده شد تا پس از بررسی های کارشناسان دو حوزه، تفاهمنامه اصلی به امضا برسد و حمایت از فعالان این حوزه وارد مرحله اجرایی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز