مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست

زن ایرانی می‌تواند با الهام از آموزه‌های دینی به جایگاهی شایسته دست یابد

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۵۰:۲۵
کد خبر: ۱۸۰۹۰۳
زن ایرانی می‌تواند با الهام از آموزه‌های دینی به جایگاهی شایسته دست یابد
امانی گفت: در هزاره سوم که بیشترین تولید علم و رقابت تنگاتنگ و فزاینده‌ای میان همه وجود دارد،زن ایرانی می‌تواند با الهام از آموزه‌های دینی به جایگاهی در خور دست یابد.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری برنا، جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن با حضور مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دانشگاه محیط زیست برگزار شد.

شهربانو امانی که به عنوان سخنران برای حضور در این مراسم دعوت شده بود با اشاره به توجه ویژه دین اسلام نسبت به آرامش و آسایش زن گفت: برخی اشارات تاریخی برای ما بسیار آموزنده است. در روایات داریم که حضرت رسول اکرم(ص) هر وقت قصد سفر داشت آخرین نفر با دردانه‌اش فاطمه زهرا خداحافظی می‌کرد و در برگشت هم به دیدار نخستین کسی که می‌رفت باز هم حضرت زهرا بود.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در هزاره سوم که بیشترین تولید علم را داریم و رقابت تنگاتنگ و فزاینده‌ای میان همه وجود دارد، الگو بودن کار آسانی نیست، در چنین برهه‌ای زن ایرانی می‌تواند با الهام از آموزه‌های دینی به جایگاهی در خور دست یابد.

وی بیان داشت: امروز دولت بر آن است تا زمینه گفت‌وگو با دنیا را فراهم آورد و در این راه قدم‌های بسیار استواری برداشته است، اما باید یاد بگیریم که در نخستین گام در درون کشور بتوانیم به زبان مشترک برای گفتمان دست پیدا کنیم، تا زمانی که نتوانیم در درون با خودمان گفت‌وگو کنیم، این ادبیات بیرون از کشور هم نمود درخشانی پیدا نمی‌کند.
 
امانی گفت: در هشت سال گذشته با دشواری‌های بسیاری مواجه بودیم، انحصارطلبی یکی از آفاتی بود که کشور به آن گرفتار شد اما زنان و دختران ما باید مطالبه‌گری را در چارچوب قوانین فراموش نکنند و دنبال احقاق حقوق قانونی خود باشند. در این مورد گام‌های موثری از سوی زنان برداشته شده اما هنوز تا رسیدن به جایگاهی شایسته باید تلاش کرد.
 
مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خوشحالم که در چنین روزی در جمع دانشجویان دانشگاه محیط زیست هستم. دانشگاهی که به دلیل پاره‌ای رفتارها و رکود علمی شرایط بسیار بدی را تجربه کرد و رئیس فعلی با بدهی چند میلیارد تومانی آن را تحویل گرفت. خوب است کسانی که آن همه شعار دادند و کشور را با دشواری روبه‌رو کردند بیایند و پاسخگو باشند که چه تحویل گرفتند و چه تحویل دادند؟ ما بنای نقد گذشته را نداریم اما برخی واقعیات را باید گفت.
 
امانی در پایان با اشاره به اهمیت محیط زیست بیان داشت: اینکه خانم دکتر ابتکار به عنوان قهرمان زمین شناخته می‌شوند برای همه ما یک افتخار به حساب می‌آید. نگاه ایشان به مقوله محیط زیست و جایگاه زن به عنوان یک بانوی فرهیخته ارزشمند و قابل الگو برداری است. امیدوارم شما دانشجویان دانشگاه محیط زیست هم در راه اعتلای هر چه بیشتر محیط زیست کشور از هیچ تلاش علمی فروگذار نباشید.

گفتنی است؛ اجرای مولودی، قطعه موسیقی، تجلیل از خانواده شهدا و شعرخوانی از دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم انجام گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز