چرا زنان آسیب پذیرتر از مردان هستند؟

پروفسور باهر:‌ زنان همیشه سیبل امر و نهی هستند/بی برنامه گی حوزه زنان نگران کننده است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۷:۳۲:۵۷
کد خبر: ۲۳۰۲۷۴
پروفسور باهر:‌ زنان همیشه سیبل امر و نهی هستند/بی برنامه گی حوزه زنان نگران کننده است
یک زن هر چقدر دارای تحصیلات و فرهیختگی و دانایی باشد به ضررش است چون در جامعه مردسالار مردها جذب زنانی می شوند که نادان تر و حرف گوش کن تر باشند.

پروفسور باهر با اشاره به آسیب پذیری زنان نسبت به مردان در جامعه گفت:‌ زنان همیشه سیبل امر و نهی هستند.

پروفسور حسین باهر رفتار شناس در گفت و گو با سرویس دختران و زنان خبرگزاری برنا با بیان این مطلب و با اشاره به عوامل عدم اعتماد به نفس و آسیب پذیری زنان نسبت به مردان در جامعه افزود: اولین دلیل این مسئله ظرافت و لطافت زن است چون یک زن  به لحاظ ظاهری و باطنی ظرافت های خاصی نسبت به مرد دارد و هرچه این ظرافت بیشتر باشد شکنندگی نیز بیشتر می شود.

وی دومین عامل را فقدان امکان ازدواج برای دختر و پسر دانست و تصریح کرد:‌ در این امر گاهی دختران هزینه ازدواج را متقبل می شوند. چون اگر پسری مجرد بماند کسی به او ایراد نمی گیرد ولی دختر با عنوان های ترشیدگی، پیری، زشتی و این مسائل مواجه می شود.

باهر ادامه داد:‌ مردها هرچقدر پا به سن می گذارند جذاب تر می شوند ولی یک زن هر چقدر دارای تحصیلات و فرهیختگی و دانایی باشد به ضررش است چون در جامعه مردسالار مردها جذب زنانی می شوند که نادان تر و حرف گوش کن تر باشند.
 
وی با بیان اینکه مسئله دیگر مدیریت در جامعه است که تأثیر زیادی بر آسیب پذیری زنان دارد اضافه کرد:‌ با زورگویی به خانم ها در خیلی از موارد آن ها را سرکوب می کند و مدام خانم ها در سیبل امر و نهی بودند ولی آقایان هر کاری که انجام می دادند موردی برایشان پیش نمی آمد و کسی نه به ظاهر نه به باطنشان ایرادی نمی گرفت. به عنوان مثال قلیان کشیدن آقایان در اماکن عمومی آزاد اما برای زنان ممنوع است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد:‌  ما دچار یک بحران در جامعه هستیم و آن افزایش آمار طلاق است  که 85 درصد از آن از سوی زنان صورت می گیرد ما باید این واقعیت را بدون سیاه نمایی بپذیریم، بفهمیم و خطاهایش را اصلاح نمائیم.

باهر ادامه داد:‌زن می تواند بدون مرد بچه دار شود مثل حضرت مریم ولی مرد بدون زن نمی تواند بچه دار شود این نشان می دهد که زن از شأن بالایی برخوردار است حالا ما چقدر با نفهمی هایمان اورا تحقیر می کنیم این مشکل جامعه ماست و این مشکل در سطوح میانی و پائین بیشتر است چون در سطوح بالا حرفهای خوبی مطرح می شود وقتی ما زن را تحقیر می کنیم یعنی مادر را تحقیر کرده ایم و تحقیر مادر هم تحقیر فرزند اوست و از زنی که مدام مورد تحقیر و اهانت قرار می گیرد انتظار نمی رود که بتواند فرزند خوبی را به جامعه تحویل دهد.

وی افزود:‌ من در این زمینه دل نگرانی های زیادی دارم چون دخترها و زنان در معرض آسیب های زیادی هستند. نگرانی من از بابت بی برنامه گی برای زنان است. دل نگرانی برای مسائل اقتصادی ندارم چون آن را با تغییر در پول نفت می توان جبران کرد ولی تخریب روحی یک زن یک عمر و یا شاید یک نسل زمان ببرد. 

این رفتار شناس با اشاره به عوامل گرایش زنان به مواد مخدر افزود:‌ عوامل متعددی در این زمینه تأثیر گذار است خدشه دار کردن کرامت زن یکی از این عوامل است وقتی که یک زن عفت و کرامت و گوهر وجود خود را از دست می دهد دیگر به هر روشی می خواهد که به خود آرامش دهد و گرایش به مواد به او این آرامش و تسکین را می دهد و حالت ریلکسی به او دست می دهد و نمی تواند به درستی فکر کند مثل کسی که مشروب می خورد از حالت انسانی خارج می شود و مثل حیوان برخوردهای ناشایست و غیرعادی از خود نشان می دهد.

باهر چشم و هم چشمی بین افراد را یکی دیگر از این عوامل دانست و افزود: این مسئله به ویژه در جمع های دسته جمعی و مختلط که یک جوان را به عنوان الگو برای خود انتخاب می کنند و برای کسب شخصیت سعی در تقلید کردن از رفتار او را دارند و اگر از این الگوبرداری پیروی نکنند احساس عقب ماندگی از تجدد را دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز