واکاوی برنا از دادن حق طلاق به زن/۲

معامله بر سر گرفتن حق طلاق تضمین کننده دوام زندگی نیست

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۲۱:۲۵
کد خبر: ۷۷۳۱۸
معامله بر سر گرفتن حق طلاق تضمین کننده دوام زندگی نیست
مجید ابهری گفت: واگذاری حق طلاق هنگام عقد به زنان، زندگی همراه با اضطراب و دلهره برای مردان و خانواده های دو طرف را در بر خواهد داشت.
مجید ابهری، استاد دانشگاه و آسیب شناس خانواده به خبرنگار برنا گفت: در سال های اخیر این رفتار در آغاز زندگی جوانان تبدیل به مُد شده است، یعنی عروس خانم از مهریه و سایر حقوق و امتیازات چشم پوشی می کند و در مقابل آن فقط درخواست داشتن حق طلاق را می نماید.

وی با بیان اینکه معامله بر سر گرفتن حق طلاق تضمین کننده دوام زندگی نیست، افزود: ممکن است در مقابل این نظریه عده ای اظهار کنند؛ "چه عیبی دارد؟ همانطور که حق طلاق با مردان است، می تواند نزد زنان نیز باشد." اما با توجه به ساختار لطیف و احساسات ظریف بانوان و از آنجا که ساختار روحی آنها از ابعاد عاطفی بیشتری برخوردار بوده و با عنایت به کمرنگ بودن آموزش مدیریت و کنترل احساسات در آغاز زندگی زناشویی، متاسفانه بسیاری از بانوان با کوچکترین تنش درخواست طلاق کرده و یا اصولاً خود را مطلقه می نمایند.

ابهری تصریح کرد: از آنجایی که قانون گذاران دینی بیش از آسیب شناسان، به رمز و رموز رفتارهای انسانی واقف بوده و از اسرار خلقت آگاهی دارند، بنابراین باید متوجه این نکته باشند که واگذاری حق طلاق در هنگام عقد یعنی زندگی همراه با اضطراب و دلهره برای مردان و حتی اطرافیان 2 طرف.

این آسیب شناس در خاتمه با اشاره به اینکه هشتاد درصد از درخواست ها و اقدامات اولیه طلاق از سوی زنان است، خاطر نشان کرد: بهتر است زوجین به نکات یاد شده و عدم ضرورت واگذاری این مساله توجه نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز