رئیس مرکز امور زنان وخانواده خبر داد:

تشکیل ستاد ملی زن و خانواده با هدف تحکیم بنیاد خانواده در کشور

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۴:۵۲:۱۶
کد خبر: ۹۴۲۶۹
تشکیل ستاد ملی زن و خانواده با هدف تحکیم بنیاد خانواده در کشور
رئیس مرکز امور زنان گفت: ستاد ملی زن و خانواده با هدف تقویت و تحکیم نهاد خانواده تشکیل شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مریم مجتهد زاده رئیس مرکز امور زنان اظهار داشت: ستاد ملی زن و خانواده با هدف تقویت و تحکیم نهاد خانواده تشکیل شده است.

مجتهد زاده ادامه داد: این ستاد با هدف تقویت و تحکیم نهاد مقدس خانواده و پاسداری از قداست آن و استوار ساختن روابط خانوادگی برپایه حقوق و حفظ و ارتقاء جایگاه زنان تشکیل شده است. 

رئیس مرکز امور زنان وخانواده درمورد اعضای ستاد ملی زن و خانواده افزود: رئیس جمهور رئیس ستاد، معاون اول نایب رئیس و رئیس مرکز امور زنان و خانواده دبیر ستاد هستند.

مجتهد زاده تصریح کرد: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیران آموزش پرورش؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی؛علوم تحقیقات و فناوری ؛تعاون، کار و رفاه اجتماعی ؛کشور؛دادگستری ؛ورزش و جوانان نیز از اعضای اصلی هستند، رئیس سازمان صدا وسیما، مشاوررئیس قوه قضائیه، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان از دیگر اعضا هستند.

وی خاطر نشان کرد: تنظیم راهبردهای دستگاه‌های اجرایی به منظور تحقق سیاست‌ها، قوانین و اوامر مقام معظم رهبری در حوزه زنان و خانواده، تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی قوانین مصوب مجلس و سیاست‌گذاری‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه زنان و خانواده از مهمترین وظایف ستاد ملی زن و خانواده است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده اظهار داشت: تعیین ضوابط اجرایی نظارت بر فعالیت‌های ملی و بین‌المللی زنان و خانواده و ارزیابی مستمر بر میزان تحقق اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های مختلف و اخذ گزارش از آنها در‌خصوص نحوه عملکردشان در حوزه زنان از دیگر وظایف ستاد ملی زن و خانواده است.

وی افزود: این ستاد یک مرکز ملی است که می‌تواند هماهنگی‌های لازم در حوزه زنان را ایجاد کند و مسائل زنان در سطح کلان با ریاست رئیس جمهور حل کند در حقیقت ستاد ملی زن و خانواده، هیاتی دولتی است که درسطح کلان به مسائل زنان می‌پردازد.

تشکیل کمیته ملی کنترل و پیشگیری از طلاق
مجتهد زاده همچنین اظهار داشت: یکی دیگراز برنامه هایی که مرکز امورزنان و خانواده در درست اجرا دارد، تشکیل کمیته ملی کنترل و پیشگیری از طلاق است.

وی ادامه داد: کمیته کنترل و پیشگیری از طلاق با عضویت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی با هدف ساماندهی اقدامات و راهکارهای عملی کاهش طلاق ایجاد شده است.

مجتهد زاده گفت: طرح تحکیم و پیشگیری از فروپاشی خانواده یا طرح پیشگیری از طلاق در مرکز امور زنان و خانواده تدوین شده است و درحال حاضر در مرحله جمع بندی نظرات مختلف درباره این طرح هستیم و این طرح یکی از مواردی است که در کمیته کنترل و پیشگیری از طلاق در حال بررسی است.

وی افزود: دراین طرح بیشتر بر عملیاتی بودن طرح و برنامه ها تاکید شده است و برای هر برنامه زمان اجرا، پایان و نتیجه تعیین شده است که دستگاه‌ها به ارائه گزارش کار در کمیته کاهش طلاق موظف هستند.

رئیس مرکز امور زنان ادامه داد: در این طرح با ریشه یابی طلاق، اقداماتی برای تحکیم خانواده و کاهش آمار طلاق طراحی شده است و در ذیل آن وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی از جمله صدا و سیما، وزارت خانه‌های ارشاد، آموزش و پرورش، علوم و کشور در نظر گرفته شده است.

مجتهد زاد گفت:پس از جمع بندی نظرات کارشناسان، این طرح به ستاد ملی زن و خانواده ارائه می‌شود و با حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

طرح امنیت زنان
مشاور رئیس جمهور در امور زنان همچنین درباره طرح امنیت زنان گفت: این طرح در ستاد ملی زن و خانواده با دو رویکرد امنیت اجتماعی و خانواده مطرح و از طریق اصلاح قوانین کیفری و مدنی اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز