هشدار پلیس فتا به كاربران؛

از تلفن همراه به عنوان رایانه استفاده نكنید

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۱۴:۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۲۹۴
از تلفن همراه به عنوان رایانه استفاده نكنید
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از شهروندان خواست اطلاعات و تصاویر شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی‌های همراه قرار ندهند و از تلفن همراه به عنوان رایانه استفاده نكنند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ یلی رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به استفاده گروه‌های سنی مختلف از تلفن همراه و قرار گرفتن این وسیله ارتباطی در بین كودكان و نوجوانان، اظهارداشت: این وسیله، رایانه همراه شخصی محسوب نمی‌شود.

وی از هموطنان خواست تا از قرار دادن اطلاعات حیاتی و ضروری خود و همچنین تصاویر شخصی و خانوادگی خود بر روی این گوشی‌ها خودداری كنند.

سرهنگ یلی خاطرنشان كرد: بیشتر شكایات و پرونده‌های مردمی درباره افشاء عكس‌های خانوادگی و همچنین اطلاعات بانكی اشخاص است که به دلیل عدم آگاهی آن‌ها از طریق بلوتوث و همچنین بازگرداندن اطلاعات کارت‌های حافظه، توسط یکسری مراکز تعمیرات تلفن همراه و افراد غیر مجاز سبب بروز چنین جرایمی می‌‍‌شود.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه كرد: از تلفن همراه برای تماس‌های ضروری و همچنین ارسال و دریافت یکسری خدمات اپراتورها استفاده و در حد ممکن از قرار دادن رمز حساب‌های بانکی و یا اطلاعات مهم و با ارزش بر روی کارت‌های حافظه این تلفن‌ها جدداً خودداری كنند.

رییس پلیس فتا خراسان شمالی در خاتمه اعلام كرد: پلیس فتا با کسانی که با به‌دست آوردن اطلاعات خصوصی اشخاص از طریق هک بلوتوث، برگرداندن اطلاعات پاک شده کارت‌های حافظه اقدام به هتک حیثیت و افشاء اطلاعات اشخاص كنند، برخورد قانونی و قاطعی خواهد داشت و این پلیس با تلاش شبانه روزی خود مانع از تجاوز چنین اشخاصی به حریم خصوصی هموطنان عزیز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز