فرمانده نیروی انتظامی:

تسلط ۹۵ درصدی پلیس در کنترل مرزهای کشور/ امسال شاهد افزایش احساس امنیت و کاهش بروز جرم در کشور هستیم

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۳:۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۳۲۹۰
تسلط ۹۵ درصدی پلیس در کنترل مرزهای کشور/ امسال شاهد افزایش احساس امنیت و کاهش بروز جرم در کشور هستیم
سردار احمدی مقدم گفت: برابر نظرسنجی‌های انجام شده شاهد افزایش احساس امنیت در سراسر کشور هستیم و احساس ناامنی و بروز جرم در حال کاهش است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، در نخستین روز از هفته گرامیداشت نیروی انتظامی ضمن تبریک به مناسبت این هفته، گفت: هفته نیروی انتظامی ظرفیتی است برای یک ارتباط اجتماعی با مردم، افکار عمومی، ارایه خدمات مضاعف و گزارش به مردم، طرح شعارهای جدید که نقشه راه نیروی انتظامی است و استفاده از ظرفیت‌ها که همه ساله به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به این‌که شعارهای این هفته، نقشه راه نیروی انتظامی است، افزود: شعار هرسال، فعالیت و اهداف راهبردی ناجا در مسیر خدمتگزاری به مردم است و صرفا یک کلمه شعاری و به عنوان موضوع تزیینی نیست بلکه اهداف سازمانی هستند که در یک جمله متبلور می‌شوند.

سردار احمدی مقدم افزود: بیش از یک دهه از تشکیل معاونت اجتماعی می‌گذرد و نیروی انتظامی طی این مدت در مسیر جامعه محوری و مردمی شدن گام‌های بلندی برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان از سرمایه اجتماعی به‌عنوان یکی از اضلاع سه گانه سرمایه‌های هر سازمان نام برد و افزود: سرمایه اجتماعی به‌عنوان یک نتیجه و شاخص عملکردی در نزد مردم محسوب می‌شود.

وی از سرمایه انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی یک سازمان نام برد و خاطرنشان کرد: نیروهای انسانی فداکار، مومن، ایثارگر، باانگیزه و ...، سرمایه‌های انسانی را تشکیل دهند.

احمدی مقدم، خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی تسهیل کننده ماموریت هر سازمان به شمار می‌آید و نیروی انتظامی بدون جامعه و مردم، هیچ مفهومی ندارد. 

احمدی مقدم، بر تعامل با مردم و پاسخگویی پلیس به مطالبات آن‌ها تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی باید مطالبات مردم را درک کند و در مسیر پاسخگویی به مطالبات آن‌ها قدم بردارد.

وی به برداشت غلط از مفهوم اقتدار اشاره کرد و اظهار داشت: اقتدار مامور پلیس به معنای پلیسی مسلح، مجهز، عبوس و خشمگین نیست چرا که این پلیس با راهکار و راهبرد ناجا مغایرت دارد.

این مقام انتظامی، با بیان این‌که در سال 91، مسیر کاهش جرایم همچنان ادامه دارد، گفت: برابر نظرسنجی‌های انجام شده شاهد افزایش احساس امنیت در سراسر کشور هستیم و احساس ناامنی و بروز جرم در حال کاهش است.

سردار مقدم، از سال 91 به عنوان امن‌ترین سال در کشور و منطقه نام برد و افزود: امروز با انسداد مرزها، شاهد هیچ‌گونه تردد اعم از موتوری و حیوانی در مرزهای خشکی نیستیم.

وی از تسلط 95 درصدی در کنترل مرزهای کشور خبر داد و با اشاره به تغییر ترانزیت مسیر مواد مخدر از خشکی به دریا، بر تقویت دریابانی تاکید کرد و افزود: همسایگان ما اظهار می‌کنند که ناامنی‌هایی از کشور ما به سمت آن‌ها، در غالب قاچاق مواد مخدر و ...، به سرعت در حال کاهش است.

فرمانده ناجا، با بیان این‌كه پلیس در افق چشم‌انداز سند 1404، الگوساز و الهام‌بخش برای كشورهای مسلمان است، گفت: این پلیس باید شایسته و بایسته باشد كه البته مسیر سختی در پیش داریم اما گام‌های بلندی در این راه برداشته شده است.

وی با بیان این‌كه نیروی انتظامی خود می‌داند كه نقص‌هایی نیز دارد گفت: اراده پلیس، حركت در مسیر اصلاح و بهترشدن است.

احمدی‌مقدم با بیان این‌كه باید به نیاز امنیتی مردم توجه بیشتری كرد، گفت: امروز پلیس از مركز تا مرز نسبت به تامین امنیت اقدام كرده است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: امروز، مرزهای سیستان و بلوچستان، شرق، شمال غرب و غرب با وجود آن‌که در مجاورت كشورهای ناامن و تروریستی قرار دارند، اما امنیت كاملی در آنجا برقرار است و مردم در نقطه صفر مرزی در آرامش مشغول به زندگی هستند.

وی با بیان این‌كه تمامی جرایم خشن، تروریستی، امنیتی و خشن از جمله قتل، سرقت مسلحانه، شرارت، آدم‌ربایی و ... كاهش‌های قابل توجهی داشته است گفت: این در حالی است كه برابر نظرسنجی مراكز دانشگاهی در همه استان‌ها احساس امنیت افزایش یافته است و حتی در برخی مناطق كه قبلا ناامن بوده‌اند، این نسبت دو چندان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز