رییس پلیس راهور تهران بزرگ:

فرهنگ ترافیک حلقه مفقوده مشكل ترافیک است

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۷:۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۵۳۹۵
فرهنگ ترافیک حلقه مفقوده مشكل ترافیک است
سردار رحیمی گفت: فرهنگ ترافیک حلقه مفقوده مشكل ترافیک است و هر گونه موفقیت در این حوزه وابسته به آموزش و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: انصافاً با همکاری مشترک سازمان ترافیک و پلیس راهور اقدامات بسیار خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیک صورت پذیرفته و به هر میزان که در این زمینه هزینه كنیم، در واقع هزینه نکرده‌ایم بلکه سرمایه‌گذاری كرده‌ایم.
 
وی با اشاره به این كه در چند سال اخیر گام‌های بزرگی در بحث تغییر رفتارهای ترافیكی در تهران برداشته شده، اظهار كرد: به عنوان نمونه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان تاكسی به صورت مستقیم باعث تغییر رفتار مثبت در تاكسیرانانی که این آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند، شده است.

سردار رحیمی با بیان این كه در بحث آموزش ترافیک باید همه اقشار جامعه مورد توجه قرار گرفته و با هر قشر به صورت جداگانه كار كنیم، تصریح كرد: یكی از دلایل اصلی این كه تعداد كشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در تهران طی چند سال اخیر پایین آمده، توجه به فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک بوده است.
 
وی با تأكید بر این كه در هر قشری كه مورد آموزش‌های ترافیكی قرار گرفته شاهد بهبود رفتارهای آن قشر بوده‌ایم، اضافه كرد: به عنوان نمونه در بحث سرویس مجاز مدارس، نه در سال تحصیلی گذشته و نه در دو فصلی كه از سال تحصیلی جدید می‌گذرد یك دانش‌آموز كشته و حتی مجروح نشده و این به آموزش رانندگان این سرویس‌ها بر می‌گردد.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان كرد: آموزش و فرهنگ‌سازی رمز موفقیت شهرداری تهران و پلیس در كنترل ترافیک و كاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن است و این دو نهاد خدمت‌گزار موضوع مهم فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک را به عنوان یک هدف مشترک در دستور كار سال 92 خود قرار داده‌اند.

نظر شما