رییس پلیس راهور تهران تشریح کرد

اعلام جزییات محدوده جدید طرح زوج و فرد در بزرگراه‌ها

۱۳۸۹/۱۱/۰۶ - ۱۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۹
اعلام جزییات محدوده جدید طرح زوج و فرد در بزرگراه‌ها
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به جزییات محدوده جدید طرح زوج و فرد در بزرگراه‌ها گفت: این طرح به زودی در بزرگراه‌های چمران، بعثت، زین الدین، باقری، همت، بسیج، دوران و تندگویان به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری امروز با اشاره به پلمپ 75شرکت غیر مجاز پارکبان، در پایتخت اظهار داشت: فرایند آموزش پارکبان های جدید به پایان رسیده است و پارکبان هایی که مورد تأیید پلیس هستند از این پس در قالب شرکت شهربان به فعالیت می پردازند.


قیمت های جدید پارکبان ها به زودی اعلام می‌شود
رییس پلیس راهور تهران با بیان این مطلب که تیم های ویژه سه نفره تمامی مناطق تهران را بررسی و نقاطی که نیاز به پارکبان دارد را شناسایی کرده اند، ادامه داد: قیمت های جدید پارک خودرو ها در مناطق مشخص شده پس از تأیید ابلاغ و اجرایی می شود.

رحیمی تأکید کرد: پس از آغاز فعالیت های پارکبان آموزش دیده دیگر هیچ رستوران دار و یا مالکان مراکز تجاری نمی توانند، مقابل محل فعالیت‌شان را مکان پارک اختصاصی خود محسوب کنند. این در حالی است که در حال حاضر در محدوه مورد نظر 21شرکت با 600نیرو در حال فعالیت هستند که با ورود شرکت شهربان فعالیت آنها نیز باید استاندارد شود. 

چمران، بعثت، زین الدین، باقری، همت، بسیج، دوران، تندگویان محدوده جدید طرح  زوج و فرد
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اجرای طرح جدید زوج و فرد در تهران تأکید کرد: با توجه به مشکلات جدی برای شهروندان و تجربه موفق 25روزه در ایام اضطرار، طرح جدید در محورهایی که دارای ترافیک سنگین هستند، اجرا می شود.

وی درباره محدوده اجرای این طرح گفت: طرح جدید زوج و فرد از شمال غرب در محدوده چمران اجرا می شود. ضمن اینکه این طرح از شمال به بزرگراه همت منتهی خواهد شد. این در حالی است که در گذشته این طرح در حکیم و رسالت اجرا می شد که امروز آن را به این محدوده منتقل کردیم. این در حالی است که در شمال شرق تهران نیز این طرح از شمال به بزرگراه زین الدین و از شرق به بزرگراه باقری منتهی می شود.

رحیمی ادامه داد: اجرای این طرح در جنوب غرب تهران از جنوب به بزرگراه صدر و در ادامه به شهید تندگویان ختم می شود. همچنین از جنوب شرق بزرگراه های  دوران به بسیج مشمول این طرح می شوند. به عبارتی طرح جدید زوج و فرد در بزرگراه های چمران، بعثت، زین الدین، باقری، همت، بسیج، دوران، تندگویان و نواب اجرا می شود، البته شهروندان می توانند در این محدوده تردد کنند، اما اجازه ورود به هسته مرکزی را از این مناطق ندارند.


امکان اجرای طرح زوج و فرد در کل پایتخت
رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: طرح جدید از ساعت 6:30 صبح تا 19 در این مناطق اجرا می شود و تنها خودروهای دارای طرح ترافیک، سرویس مدارس و امدادی مجاز به تردد در این مناطق هستند. ضمن اینکه اگر آلودگی هوا افزایش یابد و در شرایط اضطرار قرار گیریم، ممکن است این طرح در تمام تهران اجرا شود.


13 هزار تومان جریمه در هر ساعت
رحیمی با اعلام جریمه 13هزار تومانی خودروهای غیر مجاز گفت: خودروهای غیر مجازی که به محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک وارد شوند را ساعتی 13هزار تومان جریمه خواهند شد. در این طرح تنها اعمال قانون صورت می گیرد و دیگر از قفل چرخ استفاده نخواهیم کرد. 



استقرار گشت‌های ویژه راهنمایی و رانندگی در محدوده اتوبان‌های تهران
وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح صورت گرفته است و علاوه بر نیروهای مستقر در مبادی ورودی طرح گشت های ویژه ای در محدوده اتوبان علاوه بر گشت زنی با خودروهای متخلف برخورد می کنند. 


شناسایی 430 نقطه ورودی به محدوده طرح زوج و فرد
رییس پلیس راهور تهران از شناسایی 430نقطه ورودی به محدوده طرح زوج و فرد خبر داد و تأکید کرد: این مناطق به زودی با هماهنگی شهرداری به دوربین مجهز می شوند متأسفانه تهران دارای 4 میلیون خودرو است که علاوه بر آن سالیانه 70میلیون خودرو از شهرهای دیگر در این کلان شهر تردد می کنند. این در حالی است که معابر شهری تنها گنجایش 500هزار خودرو را دارد. بنابراین هیچ گریزی نیست، مگر اینکه محدودیت هایی را اعمال کنیم. 


فعالیت روزانه 300 جرثقیل در تهران
رحیمی در ادامه با بیان ورود جرثقیل های استاندارد برای حمل خودرو تصریح کرد: جرثقیل های جدید به زودی وارد ناوگان حمل خودرو می شوند و دیگر از جرثقیل های غیر استاندارد استفاده نخواهد شد. روزانه 300جرثقیل در تهران فعالیت می کنند که متعلق به شرکت های خصوصی هستند.

وی ادامه داد: شهروندان درصورتی که خودروی آنها در حین انتقال به پارکینگ دچار ضرر و زیان شده است می توانند با مراجعه به ستاد مرکزی ترخیص خودرو در خیابان زنجان پس از کارشناسی پلیس خسارت خود را از جرثقیل داران دریافت کنند. 


راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه برای اطلاع رسانی به شهروندان درباره انتقال خودرو به پارکینگ
رییس پلیس راهور تهران از راه اندازی پیامک 30005353 به منظور اطلاع رسانی به شهروندان درباره انتقال خودرو به پارکینگ خبر داد و تصریح کرد: اگر خودروی فردی به پارکینگ منتقل شده باشد، آن فرد می تواند با ارسال شماره پلاک خودروی خود بدون حرف وسط متوجه شود که خودروی وی در کدام پارکینگ است. اطلاعات مربوط به خودرو یک ساعت پس از توقیف وارد این سیستم می شود.

رحیمی در پایان از افزایش رضایت مندی مردم از فعالیت پلیس راهور خبر داد و تأک ید کرد: سال گذشته در 4ماهه گذشته 46 مورد تقدیر از پلیس راهور صورت گرفت که این آمار با افزایش 26درصدی امسال به 104 مورد رسید. همچنین در این مدت 2هزار و 292 انتقاد از پلیس کاهش یافت.همچنین در این مدت تقدیر از ماموران راهور به 148 مورد افزایش یافت.

نظر شما