معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

مقابله با کاروان‌های متجاوز مواد مخدر مرزی در شرق کشور/ کشف بیش از ۲.۷ تن مواد مخدر

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۵:۵۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۳۲۳
سردار نوروزی گفت: مقابله یگان‌های کشورمان با کاروان‌های متجاوز مرزی در شرق کشور، نشان‌دهنده عزم ایران در مبارزه ‏با مواد مخدر است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار بهرام نوروزی با ییان اینکه پس از حضور کشورهای بیگانه در افغانستان، ‌نه تنها تولید مواد مخدر کاهش نیافت بلکه جهش و افزایش شدید به همراه داشت، گفت: تشدید اقدامات نیروهای دست‌اندرکار در جدار مرز، متناسب با این هجمة بیگانگان است و مقابله یگان‌های کشورمان با کاروان‌های متجاوز مرزی در شرق کشور، نشان‌دهندة عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر می‌باشد.

وی در ادامه، جلوگیری از ترانزیت و توزیع مواد مخدر به داخل کشور، کشورهای همسایه و جلوگیری از آلودگی جوانان و دفع نفوذ شرارت قاچاقچیان در عمق کشور را از دیگر اهداف مهم مقابله یگان‌های کشورمان با کاروان‌های متجاوز مرزی برشمرد.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به گزارش‌های واصله از شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها گفت: طی دو ماهه اخیر، تنها در عملیات‌هایی در مناطقی از شرق کشور که منجر به شهادت 4 نفر و مجروحیت 2 نفر از غیور مردان و مجاهدان عرصه مبارزه شد، بیش از 2 تن و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 9 نفر از اشرار و حاملین قاچاق مواد مخدر به هلاکت رسیدند و تعدادی سلاح ، مهمات، خودرو، دوربین دید در شب کشف شد.

به گفته وی، خسارات وارد شده به قاچاقچیان و اشرار تنها در این عملیات‌ها، حدود 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

نوروزی بیان داشت: انتظار این است که مسئولین افغانستان به ویژه مرزبانی آن کشور توجه ویژه‌ای به ترددهای غیر مجاز داشته و با حاملین مواد مخدر برخورد قاطعی کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی باید این توجه را داشته باشند که اقدامات عملیاتی یگان‌های مستقر در شرق کشور، موجب اختلال و جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به خصوص هروئین و مرفین به سایر کشورها شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز