در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)؛

ممنوعیت‌ و محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه اعلام شد

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۳۲:۴۴
کد خبر: ۱۲۳۸۴۲
ممنوعیت‌ و محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه اعلام شد
پلیس راهور تهران بزرگ ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را اعلام کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه خبری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به شرح زیر است:

1- از ساعت پنج بعد از ظهر روز دوشنبه مورخه 13/03/92 تا خاتمه مراسم و تخلیه كامل پاركینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی تردد كلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم و بالعكس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده تهران-ساوه–سلفچگان-قم و بالعكس تردد نمایند.

2- حركت وسایل نقلیه باربری سنگین در جاده ساوه-تهران از تقاطع حسن آباد، واوان و چهاردانگه به سمت شرق ممنوع بوده و رانندگان وسایل نقلیه مذكور می‌توانند با استفاده از مسیر جاده ساوه – پل خاور- كمربندی آزادگان- جاده قدیم قم به سمت تهران كرج ادامه مسیر دهند.

3- از شهریار به سمت تهران تردد وسایل نقلیه باربری سنگین ممنوع خواهد بود.

4- از ساعت پنج بعد از ظهر روز دوشنبه مورخه 13/03/92 تا خاتمه مراسم و تخلیه كامل محدوده اطراف حرم و عادی شدن وضعیت معابر تردد كلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای وسایل نقلیه حامل زائرین مربوط به پاركینگ های 1،5،4 و6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، كاروان اعزامی از استان های خراسان شمالی و رضوی، آذربایجان شرقی و غربی و قزوین از بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل شهید صنیع خانی تا بهشت زهرا و از سه راهی باقر شهر تا آزاد راه تهران- قم ممنوع خواهد بود.

5- از ساعت 24 روز دوشنبه مورخه 13/03/92 تا خاتمه مراسم و تخلیه كامل محدوده اطراف حرم مطهر حركت كلیه وسایل سنگین و اتوبوس به استثنای اتوبوس های كاروانهای زائرین اعزامی از استان های خوزستان ، یزد و قم در آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل حسن آباد تا پل شهید كاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایل نقلیه از طریق جاده قدیم تهران قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد و آن دسته از وسایل نقلیه كه قصد شركت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران – قم درب شرقی بهشت زهرا (درب گلدسته) داخل بهشت زهرا شده و در پاركینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

6- تردد وسایل نقلیه سبك در محور آزاد راه تهران- قم حد فاصل پل شهید كاظمی تا عوارضی تهران – قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نخواهد شد. لیكن در شرایط بحران احتمالی و حسب تشخیص پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت ترافیكی در محور فوق اعمال گردیده و ضمن ممنوعیت تردد درمسیر مذكور، وسایل نقلیه به مسیر جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

نكات مهم:

ـ محور شهید رجایی از ابتدای مسیر شمال به جنوب تا جاده قدیم قم و سه راهی سلفچگان به سمت تهران و بالعكس برروی وسایل نقلیه سنگین مسدود خواهد شد.

ـ استثنائاً تردد تعدادی از اتوبوسهای تحت اختیار وزارت راه و شهرسازی كه به منظور جابجایی رایگان زائران متفرقه شهرستانها كه در پاركینگ ضلع جنوبی پلیس راه فا غرب استان تهران مستقر خواهند بود در مسیر آزاد راه تهران – قم حد فاصل پل شهید كاظمی تا عوارضی تهران- قم مجاز به تردد می باشند.

7- تاكسی های فرودگاه امام (ره) می بایستی در زمان اجرای محدودیت در روز سه شنبه مورخه 14/03/92 تا خاتمه مراسم از مسیر آزاد راه تهران- ساوه تردد نمایند.

8- اعمال محدودیت در جاده قدیم قم در مسیر جنوب به شمال بعد از كهریزك نرسیده به تقاطع سایت و هدایت خودروها به سمت شرق (جاده نظامی) و ادامه مسیر از باقرشهر و در نهایت جاده قدیم قم صورت خواهد گرفت.

9- لازم بذكر است بریدگی خلیج فارس قبل از عوارضی مقابل درب پاویون به طور كامل مسدود و خودروهای مدعوینی كه قصد ورود به حرم مطهر را دارند و از شمال به جنوب تردد می نمایند می بایست در بریدگی بعد از عوارضی (حدود 800 متر جلوتر) دور زده و به سمت حرم ادامه مسیر خواهند داد.

محدودیت های توقف:

از ساعت پنج بعد از ظهر روز دوشنبه مورخه 13/03/92 تا پایان مراسم و تخلیه كامل محدوده اطراف حرم مطهر ممنوعیت توقف در معابر مشروحه ذیل اعمال خواهد گردید.

1- بزرگراه خلیج فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر.

2- توقیف كلیه وسایل نقلیه در مدخلهای ورودی، خروجی و خیابانهای فرعی منتهی به پاركینگهای 10 گانه و نیز خیابنهای اصلی محوطه بهشت زهرا (س)

3- توقیف اتوبوسهای شركت واحد در بزرگراه صالح آباد حد فاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر.

4- برابر هماهنگی های انجام شده چنانچه پاركینگ ضلع شمال حرم مطهر به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی امنیتی و اجرای اجازه ورود داده نشود در غیر این صورت راهورهیچگونه مسئولیتی در خصوص پاكسازی پاركینگ ضلع شمالی حرم عهده دار نخواهد بود.

5- محدودیت توقیف در طول بلوار علامه عسگری (ضلع شمال حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر.

نظر شما