احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران عنوان کرد

اولویت ناجا، برخورد با شبکه‌ها و باندهای فساد/اعلام آخرین وضعیت پرونده خاوری

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۵:۵۹:۴۶
کد خبر: ۱۴۳۵۰۳
اولویت ناجا، برخورد با شبکه‌ها و باندهای فساد/اعلام آخرین وضعیت پرونده خاوری
فرمانده ناجا با بیان این‌که اولویت نیروی انتظامی برخورد با شبکه‌ها و باند‌های فساد است، گفت: خوشحالیم که دولت دکتر روحانی نیز در بحث امنیت اخلاقی اهتمام دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه حضور در دفتر مرکز نظارت همگانی 197 در مورد طرح امنیت اخلاقی در جمع خبرنگاران گفت: قطعا نیروی انتظامی به وظایف خود ادامه می‌دهد اما آن چیزی که شما در خیابان‌ها می‌بینید تنها ظاهر این مساله اجتماعی است و ریشه‌ها بدتر است.

احمدی مقدم در مورد صحبت‌های چند روز گذشته رحمانی فضلی وزیر کشور پیرامون این نکته که ناجا توانایی برخورد با موضوع معتادان ولگرد را ندارد، گفت: من صحبت‌های ایشان را نشنیدم اما خود وزیر کشور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است و طبیعتاً خود آنها باید موانع بر سر راه را برطرف کنند.

نیروی انتظامی همواره اعلام کرده است که آماده است اگر امکانات فراهم باشد تمامی معتادان را جمع‌آوری کنند. ما نیاز به زیر‌ساخت‌هایی داریم که مسئول تهیه آنها نیروی انتظامی نیست.

فرمانده ناجا با ابراز خوشحالی از اهتمام ویژه دولت یازدهم در رعایت و اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: اگر قانون حجاب و عفاف توسط آن 26 دستگاهی که وظایفشان مشخص شده، اجرا شود بار برخورد خیابانی به شدت کاهش می‌یابد.

احمدی‌مقدم با اشاره به برگزاری اولین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: امیدواریم 26 دستگاه دیگر در حوزه ایجابی به وظایف خود عمل کند.

دولت کانادا از تحویل دادن خاوری شانه خالی می‌کند 

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده خاوری و همکاری و اعلام آمادگی اینترپل ایران برای همکاری با کانادا گفت: اینترپل هیچ ضمانت اجرایی ندارد و تنها بستری برای همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه میان کشورها است.

وی با بیان این‌که پلیس ایران با پلیس کانادا توافقنامه قانون استرداد مجرم دارد گفت: با این حال دولت کانادا شانه خالی می‌کند به گونه‌ای که در ابتدا اصلا قبول نداشتند که این فرد آنجا زندگی می‌کند و بعد از اثبات این قضیه نیز اعلام کردند که اطلاعی از مکان وی ندارند و ما نیز اعلام آمادگی کردیم که در چارچوب وظایف پرونده را مشترکا بررسی کنیم تا این پرونده به پایان برسد. 

۳۰۰ هزار تماس با ۱۹۷ در شش ماه نخست سال
 
این مقام انتظامی با بیان این‌كه سامانه ۱۹۷ در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۳۰۰ هزار تماس داشته،‌ گفت:‌ از این تعداد ۱۵۰ هزار پیام قابل رسیدگی بوده و ۲۱ هزار و ۵۰۰ پیام به اعمال تشویق ماموران ناجا اختصاص یافته است.

احمدی مقدم شمار پیامك‌های مربوط به تنبیه انضباطی ماموران را دو هزار و ۴۸۸ مورد عنوان و اضافه كرد: علت این تماس‌ها، كوتاهی و اهمال نیروهای ناجا در انجام وظیفه بوده كه ۸۷۲ مورد از این تعداد در مجموع به دادسرا ارجاع شده است.

وی اصلاح روش‌های برخوردی و یا تشدید اقدامات را هشت هزار و ۹۰۶ نفر اعلام و در مجموع اقدامات ۱۹۷ را مطلوب ارزیابی كرد. 

این مقام انتظامی گفت: به علت نارضایتی‌ها از عملكرد كاركنان ناجا در سال‌جاری ۶۷ نفر تاكنون از محل شغلی خود جابه‌جا شده‌اند كه این رقم در مقایسه با سال‌های آغاز بكار خدمتم كاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

احمدی‌مقدم در مورد اجرای طرح امنیت اخلاقی متذکر شد: نیروی انتظامی به وظایف خود ادامه می‌دهد. این مسئله بدحجابی‌‌ها که شما در جامعه می‌بینید روکش مسئله است ریشه‌های آن گروه‌های فساد، ترویج فساد، مواد مخدر و شیطان‌پرستی هستند.

وی افزود: اولویت نیروی انتظامی برخورد با شبکه‌ها و باند‌های فساد است و خوشحالیم که دولت دکتر روحانی نیز در بحث امنیت اخلاقی اهتمام دارد.

فرمانده ناجا تأکید کرد: اگر 26 دستگاه دیگر که طبق قانون باید در امر حجاب و عفاف فعالیت کند به وظیفه خود عمل کنند برخوردهای خیابانی نیروی انتظامی کاهش می‌یابد.

مطالبه رهبر انقلاب از نیروی انتظامی

به گفته احمدی مقدم سال گذشته 900 پلیس متخلف به علت تعدی و یا اهمال رفتار از نیروی انتظامی جدا شده‌اند که این آمار هر سال کاهش می‌یابد. در سال اولی که من رئیس پلیس کشور شدم 2500 نفر نیرو اخراج شدند این در حالی است که استعداد نیروهای ما 15 درصد امروز بیشتر از آن زمان است. امروز با کمترین رشوه و تعدی نیروهای متخلف را اخراج می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما از دو طرف در خصوص رفتارهای ماموران مورد فشار هستیم که مردم و رهبر انقلاب در این خصوص مطالبات زیادی دارند. ایشان در ملاقات‌هایی که داریم همیشه تاکید دارند که چرا رفتارهای نامناسب و اقدامات ماموران متخلف به صفر نمی‌رسد که من به ایشان گفتم این کار نیاز به زمان دارد و برای فرهنگ‌سازی 10 سال زمان نیاز است تا میزان تخلفات و رفتار بد ماموران نزدیک به صفر شود.

وی از تهیه بسته جامع نیروی انتظامی در خصص رفتار کارکنان خبر داد و افزود: در این بسته به تعالی فردی، پاسخگویی، خدمات، استاندادسازی رفتار توجه شده است.

وی در پایان گفت: همه بازداشتگاه‌های نیروی انتظامی امروز به دوربین مجهز شده است که بخشی از آنها به صورت آنلاین و بخشی به صورت آفلاین است.

نظر شما