جانشین رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد

ضرورت تسلط ماموران پلیس راهور فرودگاه امام به زبان انگلیسی

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۷:۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۲۰۴
ضرورت تسلط ماموران پلیس راهور فرودگاه امام به زبان انگلیسی
امیری بر لزوم تسلط ماموران پلیس فرودگاه به زبان انگلیسی، تاکید کرد و گفت: ماموران پلیس راهور این فرودگاه باید در ارتباط با مهمانان خارجی مسلط به زبان انگلیسی باشند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، موسی امیری جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم افتتاحیه ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید غدیر خم، اظهار داشت: کنترل تصادفات و کاهش تلفات در بحث حمل و نقل زمینی و نیز ایجاد انضباط ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهری و برون شهری از وظایف پلیس راهور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان پلیس راهور فرودگاه گفت: همکاران من تلاش می‌کنند تا از وقوع هرنوع تصادف پیشگیری کنند بگونه‌ای که اقدامات پیشگیرانه از وقوع سوانح رانندگی و نیز ایجاد انضباط ترافیکی در فرودگاه امام را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به حساسیت فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: اولین برخورد میهمانان خارجی در این فرودگاه با پلیس فرودگاه و راهور است که این امر از لحاظ روانشناسی تاثیر ماندگاری دارد، بگونه‌ای که آنان نسبت به یک رفتار خوب یا بد مامور پلیس ما قضاوت کرده و آن را به کل جامعه تعمیم می‌دهند.

امیری خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم این قضاوت در جامعه ما که پیشرو در منطقه است رخ دهد؛ البته این حساسیت تنها شامل میهمانان خارجی نیست بلکه مسافران ایرانی که به خارج از کشور می روند، سطح توقع آنان نسبت به بقیه مسافران بسیار متفاوت است بگونه‌ای که پلیس خودمان را با پلیس کشورهای دیگر مورد سنجش و مقایسه قرار می‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همانگونه که مدعی هستیم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و... حرفی برای گفتن داریم از این رو باید در فرودگاه امام در بخش‌های انضباط اجتماعی نماد رشد و توسعه باشیم.

به گفته وی فرودگاه امام که به نام مقدس ایشان مزین شده باید نماد انضباط و نظم در حوزه ترافیک و همچنین این فرودگاه باید از همه لحاظ الگو باشد؛ قضاوت مسافران براساس عملکرد مناسب پلیس راهور و فرودگاه امام صورت می‌گیرد.

امیری نیروی انسانی کارآمد، متخصص، با آراستگی بالا و مهارت‌های حرفه‌‍ای در ارتباط با میهمانان خلرجی را اولین عنصر نماد انضباط دانست و بر تقویت نیروی انسانی پلیس راهنمایی و رانندگی فرودگاه امام(ره) از لحاظ کمی و کیفی تاکید کرد.

وی افزود: ماموران پلیس راهور این فرودگاه باید در ارتباط با مهمانان خارجی مسلط به زبان انگلیسی باشند و پذیرفته شده نیست که بر آراستگی ماموران این پلیس، اعم از وظیفه و کادر خدشه‌ای وارد شود. 

این مقام انتظامی بر تامین تجهیزات تخصصی و خودرویی در شان فرودگاه امام (ره) تاکید و خاطرنشان کرد: فرودگاه در زمینه تامین این تجهیزات باید مانند شهرداری ها و مناطق آزاد، با در اختیار گذاشتن خودروهای مناسب بستر را برای اسکورت و بدرقه مهمانان خارجی فراهم کرده و به پلیس در این راستا کمک کند؛ البته همواره تقویت تجهیزات تخصصی در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه به ظواهر معابر فرودگاه امام (ره) اشاره کرد و گفت: معابر و خیابان‌های این فرودگاه باید از لحاظ خط کشی و علائم به روز باشد.

امیری به عدم استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت تصویری در فرودگاه امام (ره) اشاره کرد و آن را خلأ این بخش دانست و تصریح کرد: باید از امکانات بصری و تجهیزات تخصصی بمنظور پایش تصویری معابر استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که همه باید عامل به قانون باشند، گفت: کسی نباید در هر پست و مقامی خود را فراتر از قانون و انضباط و مقررات راهنمایی و رانندگی ببیند، اعمال قانون فقط برای فقرا، ضعفا و مشاغل پایین نیست؛ علت موفقیت کشورهای دیگر تسلیم بودن همه اقشار جامعه در برابر قانون است. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی بین المللی است، گفت: کشورهای دیگر شخصیت ما را بر اساس اجرای قانون در حوزه راهور می سنجند، بنابراین نباید مصلحت را در ذیل ضابطه و مقررات قرار دهیم.

امیری گفت: پلیس راهور فرودگاه امام متشکل از تیمی قوی و برای رسیدگی به تصادفات و انضباط ترافیکی در ساختمان جدید این نیرو مستقر شده اند. 

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا درباره تعارض جریمه‌های رانندگی در شهرهای مختلف، اظهار داشت: با توجه به گستردگی معابر سطح کشور و نیز توقع مردم از پلیس و فرهنگی که دنیا از ما دارد، نمی توانستیم تنها با نیروی انسانی انضباط ترافیکی را برقرار کنیم بر همین اساس از تجهیزات روز دنیا برای نظارت و اعمال قانون استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که خطای انسانی در زمینه جریمه رانندگی بیشتر از تجهیزات بود، گفت: امروز کمترین خطا در جریمه های رانندگی وجود دارد؛ در صورتی که خطای نادری وجود داشته باشد آمادگی داریم به صورت مصداقی هم از طریق 197 و نیز مرکز ارتباطات پلیس راهور آن را پیگیری کنیم.

امیری خاطرنشان کرد: برخی از هموطنان برای فرار از اجرای قانون گاها آدرس های غلط اعلام می کنند البته تاکید می کنیم که خطای تجهیزات و تکنولوژی در خصوص جریمه های رانندگی حداقل است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا به ماده4 قانون رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: شهروندان می توانند اعتراضات خود را در خصوص جریمه های رانندگی به مرکز اجرائیات پلیس راهور مطرح کنند، که مورد رسیدگی قرار می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز