رییس اورژانس کشور خبر داد؛

انجام ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ ماموریت اورژانس از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۴:۰۰:۵۶
کد خبر: ۱۷۶۴۶۲
انجام ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ ماموریت اورژانس از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تاکنون بیش از 130 هزار و 279 ماموریت توسط اورژانس 115 در سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، امین صابری نیا رییس اورژانس کشور با بیان این مطلب که از ابتدای طرح تاکنون ، 22783 ماموریت ترافیکی و 107703 ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین های اورژانس 115 صورت گرفته است، اظهار کرد: نیروهای امدادی اورژانس 115 پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده،بیش از 56859 نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

به گفته وی بیش از 62157 مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیم های اورژانس 115 در محل درمان شدند. در 26حادثه نیز بالگرد امدادی اورژانس 115 در صحنه حاضر و 76مصدوم را پس از ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل کردند.

صابری نیا گفت: در حال حاضر تعداد 5 پایگاه‌ امداد هوایی در حال امدادرسانی به امدادخواهان هستند که این پایگاه‌ها در شهرستان‌های شیراز، تهران، شاهرود، زاهدان و ساری مستقر هستند.

رییس اورژانس کشور از هموطنان درخواست کرد در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره 115 تماس گرفته و برای کمک به مصدوم یا بیمار، شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنند. همچنین برای کاهش زمان حضور کارشناسان اورژانس 115 بر بالین بیمار، در اعلام آدرس محل حادثه یا منزل از علایم واضح و نشانه‌های مشخص در مسیر استفاده کنند.

وی از مردم خواست در صحنه حادثه حتی المقدور مصدوم را جابجا نکنند مگر در صورت وجود خطر جدی و تهدید کننده مثل انفجار یا سقوط. از ازدحام در محل حادثه و رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند. مسیر خودروی امدادی را باز نگه دارند و تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان 115 را تا رسیدن تیم های امدادی به دقت اجرا کنند.

گفتنی است؛ در سراسر کشور 810 پایگاه شهری، 1276 پایگاه جاده ای و در کل 2086 پایگاه اورژانس 115 و بیش از 14600 تکنسین فوریتهای پزشکی مشغول خدمت رسانی به هم میهنانمان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز