فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد؛

۱۴۴هزار نفر، قربانی تبلیغات دروغین ماهواره‌ای

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۳۶:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۲۶۲
۱۴۴هزار نفر، قربانی تبلیغات دروغین ماهواره‌ای
سردار ملکی از دستگیری اعضای باندی که با تبلیغات گسترده ماهواره‌ای با نام یک شرکت جعلی از 144 هزار نفر بیش از 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌ بودند،خبر داد.

به گزارش سرویس انتظامی برنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، در تاریخ 30 د‌‌ی‌ماه سال گذشته شهروندی ساوجی با مراجعه به کلانتری مرکزی شهرستان ساوه یک مورد کلاهبرداری از طریق تبلیغات ماهواره‌ای را گزارش داد.

شاکی در اظهارات خود به مأموران انتظامی گفت: در اواخر سال گذشته تبلیغی در یک شبکه ماهواره‌ای برای شرکت در یک مسابقه پیامکی و خرید یک بسته کالا با قیمت بسیار مناسب نظر من را جلب کرد.

شاکی ادامه داد: در این تبلیغ آمده بود که با ارائه جواب درست و بعد از برنده شدن با پرداخت مبلغ 280 هزار ریال، تخفیفی در حدود 55 درصد به صاحب کالا داده می‌شود که من نیز بلافاصله به شماره تماسی که در تبلیغ درج شده بود پیامک دادم و بعد از مدتی شخصی با من تماس گرفت و نحوه پرداخت مبلغ کالا را عنوان کرد که من به اشتباه 2 میلیون ریال به حساب آنها واریز کردم که بعد از پیگیری برای دریافت مازاد پرداختی و دریافت کالا، نه به پول خود رسیدم و نه به کالایی که اعلام کرده‌بودند که برای بررسی بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش دادم.

سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در بیان جزئیات عملیات شناسایی و دستگیری اعضای این باند کلاهبرداری گفت: بلافاصله با اعلام این گزارش و حساسیتی که این پرونده داشت موضوع برای بررسی دقیق در اختیار کارآگاهان پلیس شهرستان قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد که افراد بسیاری با این شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‎اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی، برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی کلاهبرداران با جدیت در دستور کار قرار گرفت و بعد از سه ماه تحقیقات شبانه‌روزی مخفیگاه اعضای این باند در شهر تهران شناسایی شد.

ملکی تصریح کرد: با برنامه‎ریزی عملیاتی کارآگاهان، دو نفر از اعضای اصلی این باند در روزهای پایانی سال در شهرستان ساوه و 2 نفر دیگر نیز در عملیات‎هایی جداگانه در تهران دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در روند رسیدگی به پرونده و بررسی‌های کارشناسانه کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد در طول 4 سال فعالیت این شرکت از 144 هزار نفر در سطح کشور به ارزش 40 میلیارد و 320 میلیون ریال کلاهبرداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: متهمان در مدت فعالیت خود با همکاری دو شبکه ماهواره‌ای، تبلیغات گسترده‌ای در خصوص برگزاری مسابقه پیامکی و ارائه تخفیف به برندگان آن با عنوان یک شرکت صوری برگزار می‌کردند و با سیم کارت‌هایی با صاحبانی نامشخص بعد از دریافت پیامک، با کلیه مخاطبان تماس گرفته و آنان را برنده جایزه اعلام می‌کردند و بدون ارائه کالا از آنان کلاهبرداری می‌کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: با توجه به اینکه مبلغ واریز شده به اعضای این باند کلاهبرداری توسط مالباختگان کم ارزش بوده است، متأسفانه موضوع به پلیس گزارش نشده بود و افراد از پیگیری مطالبات خود انصراف می‌دادند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است می‌توانند با پلیس آگاهی شهرستان ساوه به شماره 42223663 تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح و پیگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز