فرمانده نیروی انتظامی:

عدم شماره گذاری خودرو به دلیل نوسانات بازار قیمت صحت ندارد

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۶:۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۳۳۳
عدم شماره گذاری خودرو به دلیل نوسانات بازار قیمت صحت ندارد
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در چارچوب وظیفه قانونی خود اقدام به شماره گذاری می‌كند، مگر آن كه قانون منع كند.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینكه عدم شماره گذاری خودروها به دلیل نوسانات بازار قیمت خودرو صحت ندارد، گفت: نیروی انتظامی در چارچوب وظیفه قانونی خود اقدام به شماره گذاری می‌كند، مگر آن كه قانون منع كند.

به گزارش سرویس انتظامی و حوادث خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دكتر اسماعیل احمدی مقدم امروز در حاشیه همایش تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت هفته آموزش در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص افزایش سرقت‌های خرد، برخورد با سرقت خرد و برخورد با توزیع‌كنندگان مواد مخدر كه مهم‌ترین مجرمان ما هستند از اولویت‌های ما در سال 93 است؛ كه این مجرمان برای كسب درآمد به منظور مصرف مواد مخدر دست به این نوع سرقت می‌زنند؛ همچنین كیف‌قاپی از جمله جرایمی است كه منجر به افزایش این نوع سرقت در كشور شده است.

وی در خصوص علت اصلی سرقت‌های خرد در كشور گفت: نوسانات اقتصادی از جمله افزایش قیمت‌ها در سال 91 منجر به افزایش آمار سرقت‌های خرد در كشور شد. البته بخشی از این افزایش نیز به اصلاح نظام آماری و سامانه‌ها در نیروی انتظامی برمی‌گردد. چرا كه بسیاری از آمارها كه ثبت می‌شد یكپارچه نبود و اگر هم ثبت می‌شد انتقال نمی‌یافت.

مقدم راهكارهای پلیس برای برخورد با سرقت‌های خرد را تشكیل قرارگاه‌ها، تقویت پلیس آگاهی و اصلاح شگردها در این پلیس، همكاری با قوه قضاییه در خصوص مجرمان سابقه‌دار و تشدید احكام قضایی صادره به منظور بازدارندگی از جرم و همچنین همكاری و هماهنگی با دادستان كل برشمرد.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در ماههای اخیر شاهد كاهش این نوع سرقت بودیم و كشفیات ما نیز طی این مدت 12 درصد افزایش یافته است. كه تا حد زیادی منجر به بازدارندگی از این جرم شده علاوه بر این به دنبال تشدید برخورد با مالخران و سارقان هستیم.

وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص این كه آیا ناجا برنامه‌ای برای برخورد با توزیع‌كنندگان قرص‌های لاغری در آرایشگاه‌ها دارد گفت: نظارت بر این نوع قرص‌ها وظیفه وزارت بهداشت و درمان است و در صورت اعلام آنان نیروی انتظامی به منظور سلامت مردم قاطعانه با توزیع‌كنندگان داروهای قاچاق، تقلبی و غیرمجاز برخورد می‌كند.

احمدی مقدم همچنین در خصوص عدم شماره‌گذاری خودروها به دلیل نوسانات بازار قیمت خودروها گفت: این موضوع صحت ندارد و نیروی انتظامی در چارچوب وظیفه قانونی خود اقدام به شماره گذاری می‌كند، مگر آن كه قانون منع كند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین در خصوص برخورد پلیس با ترور در سیستان و بلوچستان گفت: با وقوع هر ترور و قتل نیروی انتظامی بلافاصله وارد عمل می‌شود تا مسببان اصلی را شناسایی و د‌ستگیر كند؛ متأسفانه در سال گذشته گروهكی كه امتداد اقدامات ریگی بود دست به ترور در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان زده‌اند.

وی افزود: دولت از قبل نیز اعلام كرد كه تبعیض مذهبی در استخدام ندارد؛ مردم منطقه نیز از وقوع این ترورها خشنود نیستند چرا كه در سایه ناامنی پیشرفت منطقه با كندی روبرو می‌شود. امسال با انسداد مرزها در این منطقه شاهد تحول اساسی در استان هستیم و مبارزه با باندهای مواد مخدر و تروریسم را ادامه خواهیم داد.


وی در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در خصوص سخنان اخیر رییس جمهور درباره گشت ارشاد اظهار داشت: البته من در این خصوص چیزی نشنیدم اما باید بگویم كه گشت ارشاد قطعا سراغ اهالی فرهنگ نمی‌رود.

نظر شما