رئیس مركز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در اراك:

رسانه های دیداری و نوشتاری منابع عمده پویایی فرهنگ هستند

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۶:۳۲:۴۷
کد خبر: ۲۲۵۶۸۵
رسانه های دیداری و نوشتاری منابع عمده پویایی فرهنگ هستند
سرهنگ یارندی: پویایی، هدایت‌گری و تبادل‌نظر با صاحب‌نظران و كارشناسان اجتماعی و رسانه‌ای از راهبردهای مركز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی ناجا است.

رئیس مركز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در اراك گفت: امروزه رسانه‌های دیداری و نوشتاری، منابع عمده آفرینش، پویایی فرهنگ و ثبات امنیت به شمار می روند و رویكرد مركز اطلاع‌رسانی ناجا در تعاملات دوسویه با اصحاب رسانه تعالی‌بخشی به این مهم است.

به گزارش سرویس انتظامی خبرگزاری برنا، سرهنگ ستاد پاسدار "مهدی یارندی" در جمع كارشناسان معاونت اجتماعی پلیس استان مركزی امنیت را پایه اصلی پیشرفت و توسعه اجتماعی عنوان كرد و با اشاره به نقش رسانه در تحقق امنیت اجتماعی بیان داشت: امروزه رسانه‌ها مكمل ماموریت‌های ناجا هستند.

وی با تبیین نقش رسانه در برانگیختگی بیداری و ایجاد پویایی جمعی در افزایش امنیت اجتماعی ادامه داد: رسانه‌های جمعی با کارکردهای مشخص و تعیین‌شده خود به عنوان اثرگذارترین عامل نظم، امنیت اجتماعی، وفاق، همبستگی و مشارکت مردمی محسوب می‌شوند و نیروی انتظامی نیز در جهت استفاده از این پتانسیل همواره تعاملات هدفمند و اثربخشی را در عرصه‌های مختلف با اصحاب رسانه داشته است.

سرهنگ یارندی اولویت‌بخشی در مرتفع سازی مسائل اجتماعی و نهادینه‌سازی قانون مداری و ارتقاء امنیت را در برنامه‌ریزی رسانه‌ای نیروی انتظامی مورد تاكید قرارداد و افزود: پویایی، هدایت‌گری و تبادل‌نظر با صاحب‌نظران و كارشناسان اجتماعی و رسانه‌ای از راهبردهای مركز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی ناجا است كه در فرایند بررسی وضعیت و تحلیل آسیب‌های اجتماعی با تجزیه و تحلیل و اولویت‌بندی در تصمیم سازی‌ها بدان توجه می‌شود.

رئیس مركز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در ادامه برقراری امنیت مردم مدار، ارائه خدمات بهینه به شهروندان و برقراری امنیت اجتماعی را اساس فعالیت نیروی انتظامی یاد كرد و با اشاره به رویكرد مردم مدار و پیشگیرانه پلیس در حوزه مسائل اجتماعی گفت: تحقق اصل جامعه محوری در تأمین و حفظ امنیت عمومی در نگاه پلیس به جامعه مستلزم سیاست‌گذاری و تدوین راهبردها و اهدافی بود كه در سایه تدابیر مسئولان ناجا منجر به شکل‌گیری معاونت اجتماعی برای اطلاع‌رسانی شفاف و به‌روز به شهروندان شد.

سرهنگ یارندی ادامه داد: رسانه گسترده‌ترین سطح تماس با مردم و نخبگان جامعه را دارد و استفاده از توان بسیار خوب و ارزشی رسانه در جلب مشاركت مردم و نخبگان در ماموریت‌های نیروی انتظامی یكی از مهم‌ترین ظرفیت‌هاست كه تا كنون نیز با مشاركت اكثریت اصحاب رسانه در عرصه‌های مختلف توانسته‌ایم در مخاطرات و تهدیدات نرم دشمن در سایه تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سرافراز و سربلند باشیم.

وی در پایان عملكرد معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی را مثبت ارزیابی كرد و از حركت رو به جلو و تعامل خوب مركز اطلاع‌رسانی استان با اصحاب رسانه پس از بررسی‌های میدانی تقدیر و تشكر كرد.

نظر شما