پیامک جذاب باعث خالی شدن حساب شد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۴:۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۳۳۵۰۰
پیامک جذاب باعث خالی شدن حساب شد
شخصی كه با ارسال پیامك وعده برنده شدن در قرعه كشی طرح های یك شركت مخابراتی از سه نفر در استان مركزی ، كلاهبرداری كرده بود،در عملیات شناسایی كارآگاهان پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش سرویس انتظامی برنا،در اوایل پاییز امسال شخصی با در دست داشتن برگه شكواییه‌ای به پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی مراجعه و كرد و درخواست پیگیری برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانكی اش را اعلام داشت.


با شروع تحقیقات كارآگاهان پلیس فتا مشخص شد كه مدتی قبل پیامكی در خصوص برده شدن شاكی در یكی از طرح های یك شركت مخابراتی به گوشی وی ارسال شده و او نیز برای دریافت مبلغ جایزه اطلاعات حساب خود را در اختیار فردی ناشناس قرار داده است و در 34 مرحله مبلغ شش میلیون و 800 هزار ریال از حساب شاكی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.


دستگیری متهم و اعتراف به سه فقره كلاهبرداری


سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی در این باره گفت: در اقدامات فنی و كارشناسی كارشناسان پلیس فتا متهم كه ساكن یكی از شهرهای حومه تهران بود شناسایی و دستگیر شد.


وی اضافه كرد:‌ با بررسی مدارك و اسناد موجود متهم به جرم خود اعتراف كرد و مشخص شد وی قبلا نیز دو مورد كلاهبرداری از شهروندانی در شهرهای ساوه و كمیجان بدین روش انجام داده است.


شهروندان در نگهداری اطلاعات حساب خود دقت نمایند


رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم دستگیر شده با تاكید بر لزوم دقت شهروندان در نگهداری اطلاعات حساب های بانكی خود بیان داشت : به هیچ عنوان به پیامک هایی که با عنوان شرکت های مختلف برای افراد پیامك می شود اعتماد نکنید و قبل از هرگونه اقدامی راجع به صحت آن پیامک تحقیق کنند.

وی افزود: توجه به این نکته نیز الزامی است که اگر شرکت یا سازمانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد نیاز به حضور شخص در کنار خودپرداز نیست و در صورتی که پیامکی مبنی بر واریز وجه به هر دلیلی برای شما ارسال شد حتما موضوع را به صورت حضوری با بانک یا شرکت معرفی شده بررسی كنید.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز