دخالت‌های انتظامی در مسائل اجتماعی قابل قبول نیست

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۷:۲۶:۵۸
کد خبر: ۲۳۳۵۵۵
دخالت‌های انتظامی در مسائل اجتماعی قابل قبول نیست
مدیر کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا گفت:باتوجه به اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی را می‌توان با راه حل اجتماعی برطرف کرد باید از دخالت‌های انتظامی پرهیز کنیم.

به گزارش سرویس انتظامی برنا،کارگاه آموزشی اختلافات خانواده و زوج درمانی به همت اداره کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا، با حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی برگزار می شود.

مدیر کل مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی ناجا سرهنگ علیرضا حمیدی فر در مراسم افتتاحیه این کارگاه دو روزه، تأکید کرد: این کارگاه یکی از برنامه های مدون اداره کل مشاوره و مددکاری است و به صورت دوره ای برگزار می شود؛ این کارگاه با هدف ارتقاء دانش تخصصی مشاوران، روان شناسان و مددکاران اجتماعی برگزار می شود.

وی ادامه داد: افسران ناجا، سفیران اقتدار ایجابی و نرم اجتماعی هستند و باید توانایی شناسایی، بررسی، تجزیه و تحلیل و درمان مسائل اجتماعی را داشته باشند، در این صورت است که جامعه ای امن، آرام، توأم با محبت و صمیمت و همدلی خواهیم داشت و در نتیجه جرائم و آسیب های اجتماعی کاهش می‌یابد.

به گفته حمیدی فر مشاوران، روان شناسان و مددکاران اجتماعی باید به صورت فعال و با بهره مندی از علم و حرفه ای گرایی به گسترش دامنه وظایف خود در جامعه هدف خود از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، بپردازند.


این مقام انتظامی با بیان اینکه خوشبختانه نیروی انتظامی از رأس تا زیر مجموعه ها، بر اهمیت مأموریت مشاوره و مددکاری اذعان دارند، تصریح کرد: سازش و حل اختلاف 70 درصدی مراجعان به کلانتری ها، به دلیل استفاده حرفه ای و تخصصی از مشاوران و پذیرفتن نقش بی بدیل آنان در روند پرونده ها، است.

وی ابراز امیدواری کرد که انشاا... فرماندهان انتظامی استان ها و شهرستان ها نیز به این امر توجه بیشتری داشته باشند.



حمیدی فر از بکارگیری 400 کارشناس و کارشناس ارشد در مجموعه مشاوران و مددکاران اجتماعی در ناجا، خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی را می توان با راه حل اجتماعی برطرف کرد باید از دخالت های انتظامی پرهیز کنیم.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز