وزیر کشور مطرح کرد؛

فرهنگسازی از طریق سیستم های باز دارنده راهنمایی و رانندگی

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۹:۳۲:۴۸
کد خبر: ۲۵۵۶۲۹
فرهنگسازی از طریق سیستم های باز دارنده راهنمایی و رانندگی
این سیستم ها در مدت زمان کوتاه به گونه ای عمل می کنند که رانندگان عزیز با این سیستم ها خود را تطبیق می دهند و به نوعی فرهنگسازی اجباری صورت می گیرد.

وزیر کشور به بازدارندگی و نقش سیستم های موجود در امر کاهش تصادفات و نیز فرهنگسازی اشاره کرد و گفت: این سیستم ها در مدت زمان کوتاه به گونه ای عمل می کنند که رانندگان عزیز با این سیستم ها خود را تطبیق می دهند و به نوعی فرهنگسازی اجباری صورت می گیرد.

به گزارش گروه انتظامی برنا، " رحمانی فضلی" صبح امروز از مرکز مانیتورینگ پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت بخش های مختلف این مرکز قرار گرفتند.

رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای مرکز مانیتورینگ پلیس راهور فعال، مصمم، با اراده در حوزه کاری و نیز آموزش دیده هستند؛ از سوی دیگر امکانات موجود این مرکز بسیار پیشرفته و از لحاظ نرم افزاری با کشورهای پیشرفته در این حوزه برابری می کند.

وی افزود: از لحاظ کمیت، تعداد دوربین ها و کنتر ل کنندگان آن کم است که باید در این راستا کمک های لازم برای تقویت این بخش صورت پذیرد.

رحمانی فضلی به بازدارندگی و نقش سیستم های موجود در امر کاهش تصادفات و نیز فرهنگسازی اشاره کرد و گفت: این سیستم ها در مدت زمان کوتاه به گونه ای عمل می کنند که رانندگان عزیز با این سیستم ها خود را تطبیق می دهند و به نوعی فرهنگسازی اجباری صورت می گیرد.

وزیر کشور گفت: به اعتقاد پلیس، میزان قدرت بازدارندگی سیستم های مزبور هنگامی که اوایل نصب و کنترل اپتیکی بر روی آن انجام می شود 10 الی 12 درصد خطا وجود دارد اما بعداً این میزان به کمتر از یک درصد می رسد که قطعاً این میزان بعدها به رفتار تبدیل می شود همانند بحث کمربند ایمنی که با جریمه و سختگیری آغاز اما اکنون به فرهنگ تبدیل شده است.

وی افزود: وزارت کشور برای سال 94 رقم بودجه بسیار خوبی را به دولت پیشنهاد داد که دولت با آن موافقت کرد البته باید این موضوع از سوی مجلس شورای اسلامی نهایی شود؛ رقم مذکور، رقم قابل ملاحظه ای است که در قانون بودجه برای اولین بار پیش بینی کردیم که امیدواریم در شهرهای اصلی جهت مسائل انتظامی و راهور و نیز مناطق مرزی به منظور مقابله با قاچاق و اشرار در نظر گرفته شده که باید در این راستا کمک های لازم صورت پذیرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بحث کاهش تلفات و تصادفات جاده ای، موضوعی است که فقط به راهنمایی و رانندگی برنمی گردد و پلیس بخشی از کار است، گفت: به اعتقاد من در حوزه راهنمایی و رانندگی موفق ترین بودیم اما عامل انسانی، خودرو و جاده عناصر موثر در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است ؛ در صورتی که ارزیابی صحیحی از این موضوع داشته باشیم، وظیفه راهنمایی و رانندگی در اوج است و بقیه عوامل موثر در امر ترافیک باید تلاش کنند که تلفات آن نیز کاهش یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز