سردار احمدی مقدم:

سربازی مطابق با انضباط اجتماعی شکل گرفته است

۱۳۹۰/۰۸/۱۰ - ۱۵:۵۲:۱۶
کد خبر: ۸۵۰۰۰
سربازی مطابق با انضباط اجتماعی شکل گرفته است
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نباید در سربازی این نوع تفکر قالب باشد که سربازی هدر رفتن عمر است، بلکه این یک وظیفه انسانی بوده که مطابق با انضباط اجتماعی شکل گرفته است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا ،سردار اسماعیل احمدی مقدم در سیزدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گفت: سربازی به عنوان موضوعی مهم در کشور تلقی می‌شود که متناسب با راهبردهای دفاعی کشور است.

وی ادامه داد: موضوع جمعیت در کشورهای غربی و تخصصی شدن ارتش‌ها و افزایش میانگین سن جمعیت باعث شده تا استفاده از سرباز کمرنگ یا غیر ضروری شود.

وی گفت: این در حالی است که دفاع مردمی در کشور ما جزء معیارهای اصلی محسوب می‌شود و هنوز بسیج به عنوان یک نیروی مردمی در کنار ما قرار گرفته است که این یکی از مثبت‌ترین نکات دفاعی در ایران محسوب می‌شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سرباز همواره در حال جنگ است، گفت: دفاع یک وظیفه همگانی است لذا خدمت وظیفه همواره می‌بایست مد نظر قرار گیرد. چرا که در صورت نبود نیرو در پایگاه و عدم آماده بودن آنها موجبات تهدید و جنگ فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: نیروهای مسلح باید همیشه آماده باشند و از پایگاه اجتماعی بهره ببرند چرا که تنها وجود و استقرار نیروهای مسلح کفایت نمی‌کند و مردم می‌بایست حامی آن باشند که این موضوع در جنگ عراق با آمریکا به خوبی مشاهده شد.

وی با اشاره به ضرورت‌های حفظ تقدس خدمت وظیفه گفت: در پاره‌ای از موارد ما شاهد کمرنگ شدن این مهم هستیم در حالی که دفاع یک وظیفه ملی است.

احمدی‌مقدم داشت: کسانی که ادعای ملی‌گرایانه دارند حتی یک بار پایشان به جبهه نرسید تنها شعار آنها برای زیر سوال بردن نظام است. اسلام و دین موضوعی لاینفک با فرهنگ ایرانی دارند که این موضوع چیزی جز دفاع نیست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور بیان داشت: با پیچیده شدن فعالیت‌های نیروهای مسلح می‌بایست آموزشها نیز ارتقاء یابد تا در شرایط حساس بتوان در مقابل تهدیدات سریع‌ترین تصمیمات را اتخاذ کرد.

وی همچنین گفت: نباید در سربازی این نوع تفکر قالب باشد که سربازی هدر رفتن عمر است بلکه این یک وظیفه انسانی است که مطابق با انضباط اجتماعی شکل گرفته است.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفتگو با فارس در رابطه با ضرورت‌های آموزش مهارت به سربازان گفت: می‌بایست از هر یک از سربازان در تخصص خاص خود استفاده کرد و از این طریق از فرصت‌ها به بهترین نحو بهره برد. همچنین کسانی که از مهارت خاص برخوردار نیستند باید تحت آموزش‌های مختلف قرار گیرند تا علاوه بر اینکه برای آینده توشه‌ای برمی‌دارند سطح رضایتمندی‌شان از خدمت افزایش یابد.

وی اظهار داشت: وظایف در خدمت وظیفه نباید به گونه‌ای تعریف شود که تحقیر سرباز را به همراه داشته باشد.



نظر شما